35 Reacties
één maand geleden
1x in de week in bad. om de dag met washandje. tenzij ze zoveel spugt dan was ik haar gezicht vaker😊
één maand geleden
Zo vaak? Ik dacht dat dat door niemand meer werd geadviseerd 😯
Onze kraamhulp adviseerde 1 x per week in bad, max 2 keer. Verder gewoon de billetjes schoonhouden met waterdoekjes.
Hetzelfde advies kregen we 2 jaar geleden van een andere kraamhulp, toen de oudste geboren was.
Veel contact met water is schadelijk voor de huid (het droogt enorm uit). Tenzij het natuurlijk om medische redenen juist noodzakelijk is om wel elke dag te badderen, maar dat haal ik niet uit je verhaal.
één maand geleden
Wij kregen het advies vd kraamhulp. Ene dag washandjes, andere dag douchen en andere dag badje. Consultatie bureau zei dat dit helemaal niet nodig is en huidje dan uitdroogt. Die adviseerde om de 3 dagen. Tot zover doen we de ene keer helemaal wassen met washandje en de andere x wassen in een badje. En gezichtje en plekjes die snel vies worden doe ik wat vaker schoonmaken.
één maand geleden
Wij nemen hem 1 keer per week mee onder de douche, en wassen hem alleen met water. Naar mijn idee is teveel wassen en zeep juist alleen maar uitdrogend voor de huid. Mocht hij nou echt vies zijn dan douchen we hem natuurlijk een 2e keer, maar is tot nu toe niet nodig geweest.
één maand geleden
Reactie op Dee89
Zo vaak? Ik dacht dat dat door niemand meer werd geadviseerd 😯
Onze kraamh ...
Wij doen dit ook op deze manier en als ze zichzelf heeft onder gepoept, dan doen we haar een extra keer in bad. Wel met hydraterende olie in het water en goed haar huidje insmeren. We merken dat onze dochter daar ook heel rustig van wordt.
één maand geleden
Om de dag in bad en daarna insmeren met olie. 1x in de week z'n haartjes wassen met een heel klein beetje "happy earth" van kruidvat.
Als ik wat moedermelk over heb doe ik dat in het badje.
één maand geleden
Wij doen 1x in de week in bad. Billen hou ik schoon met de water billendoekjes en poets daar ook regelmatig het gezicht mee😅 Was niet in me opgekomen om iedere dag een washandje over haar heen te halen eigenlijk. Na het spugen doe ik direct doekje er langs en verder kan ze toch nog niet echt vies worden?
één maand geleden
Voor een baby is om de dag wel veel, 1 a 2x per week is voldoende. Wij wassen beide kids dan met washand en water of met de zwitsal washandjes.