35 Reacties

één maand geleden

Ashandje is natuurlijk washandje 😅😂

één maand geleden

2 en echt max 3x in de week badje of douche. Elke dag wel even een washand over gezicht en body insmeren met olie/crème.

één maand geleden

Twee keer in de week in bad. Als ie veel gepoept heeft was ik zijn onderkantje ook wel eens onder de kraan (met enkel water). Verder elke dag even een washandje over het gezicht

één maand geleden

Wij doen ons zoontje 1x per week in badje. Hij is nog zo klein, meer is naar ons idee niet nodig. Om de dag wassen we z’n gezichtje, billetjes en voorkantje en de holtes en plooien. Met een washandje en een beetje zeep van weleda

één maand geleden

1 of 2x in de week in bad de andere dagen met een washandje

één maand geleden

1x in de week in bad. om de dag met washandje. tenzij ze zoveel spugt dan was ik haar gezicht vaker😊

één maand geleden

Wij doen onze zoon 2x per week in bad, waarvan we 1x z’n haartjes ook wassen.

één maand geleden

Zo vaak? Ik dacht dat dat door niemand meer werd geadviseerd 😯 Onze kraamhulp adviseerde 1 x per week in bad, max 2 keer. Verder gewoon de billetjes schoonhouden met waterdoekjes. Hetzelfde advies kregen we 2 jaar geleden van een andere kraamhulp, toen de oudste geboren was. Veel contact met water is schadelijk voor de huid (het droogt enorm uit). Tenzij het natuurlijk om medische redenen juist noodzakelijk is om wel elke dag te badderen, maar dat haal ik niet uit je verhaal.

één maand geleden

Wij kregen het advies vd kraamhulp. Ene dag washandjes, andere dag douchen en andere dag badje. Consultatie bureau zei dat dit helemaal niet nodig is en huidje dan uitdroogt. Die adviseerde om de 3 dagen. Tot zover doen we de ene keer helemaal wassen met washandje en de andere x wassen in een badje. En gezichtje en plekjes die snel vies worden doe ik wat vaker schoonmaken.

één maand geleden

Om de 3 dagen in badje met dan ook haren wassen en lichaam met zeep. Andere dagen elke ochtend gezicht en onderkant met een washandje met enkel warm water.

één maand geleden

Wij nemen hem 1 keer per week mee onder de douche, en wassen hem alleen met water. Naar mijn idee is teveel wassen en zeep juist alleen maar uitdrogend voor de huid. Mocht hij nou echt vies zijn dan douchen we hem natuurlijk een 2e keer, maar is tot nu toe niet nodig geweest.

één maand geleden

Reactie op Dee89

Zo vaak? Ik dacht dat dat door niemand meer werd geadviseerd 😯 Onze kraamh ...
Wij doen dit ook op deze manier en als ze zichzelf heeft onder gepoept, dan doen we haar een extra keer in bad. Wel met hydraterende olie in het water en goed haar huidje insmeren. We merken dat onze dochter daar ook heel rustig van wordt.

één maand geleden

Wij doen haar ongeveer 1 á 2 keer per week in bad. Volgens mij echt meer dan genoeg!

één maand geleden

Om de dag in bad en daarna insmeren met olie. 1x in de week z'n haartjes wassen met een heel klein beetje "happy earth" van kruidvat. Als ik wat moedermelk over heb doe ik dat in het badje.

één maand geleden

Wij doen 1x in de week in bad. Billen hou ik schoon met de water billendoekjes en poets daar ook regelmatig het gezicht mee😅 Was niet in me opgekomen om iedere dag een washandje over haar heen te halen eigenlijk. Na het spugen doe ik direct doekje er langs en verder kan ze toch nog niet echt vies worden?

één maand geleden

In principe 1 keer per week. Alleen nu ga ik wel wat vaker met hem onder de douche omdat hij zoveel buikkrampjes heeft en een warme douche dan echt helpt.

één maand geleden

1 keer per week in bad of mee onder de douche. Elke morgen even een washandje met alleen water over gezicht en billen. Een baby heeft echt geen zeep nodig en water droogt de huid alleen maar uit dus ik zie niet in waarom ze vaker in bad zou moeten.

één maand geleden

Ik vind om de dag echt heel erg veel. Hier dagelijks handen, gezicht, billen en piemel met een hydrofiel washandje en in bad één keer per +/- tien dagen.

één maand geleden

1x per week in bad. Ik vind om de dag echt heel vaak voor een baby.

één maand geleden

Voor een baby is om de dag wel veel, 1 a 2x per week is voldoende. Wij wassen beide kids dan met washand en water of met de zwitsal washandjes.