35 Reacties

één maand geleden

Vanaf wanneer gaan jullie samen met je baby onder de douch of in bad? Ik wil ook eens een keer met haar samen in bad maar ik zou niet weten vanaf wanneer dat ongeveer kan?

één maand geleden

2x per week of als ze erg vies poepbroek heeft gehad. En dan altijd alleen met water gewassen tot op heden.

één maand geleden

Reactie op BabyGirl24.

Vanaf wanneer gaan jullie samen met je baby onder de douch of in bad? Ik wi ...
In bad kan in principe direct (behalve dat je de eerste 6 weken na de bevalling niet in bad mag, maar je partner natuurlijk wel). Onder de douche zou ik zelf langer mee wachten maar ik geloof dat er geen objectieve reden is waarom het niet meteen al kan. Ik merk aan mijn kindje echter wel dat 5 minuutjes badderen (in het babybadje) echt voldoende is, dus samen in bad is in eerste instantie nog niet heel erg gezellig.

één maand geleden

Reactie op BabyGirl24.

Vanaf wanneer gaan jullie samen met je baby onder de douch of in bad? Ik wi ...
Wij gingen in de kraamweek al samen douchen op advies van kraamhulp. Ons zoontje vindt dit ook echt heerlijk! Samen in bad raadde ze ook aan, maar moet je zelf niet meer vloeien.

één maand geleden

Ongeveer 2x per week en dan gewoon met water, met moedermelk of aftreksel van haver. Het verbaasde me, maar hij wordt gewoon heerlijk schoon.

één maand geleden

Mijn dochter gaat 2 a 3 keer per week in bad. Ze gaat meestal met haar zussen mee, lot van de derde 🤣 maar ze geniet er echt van ❤️

één maand geleden

Hier 1x per week in bad met alleen water of een beetje badolie erbij. Verder tussendoor met doekjes bijhouden en indien nodig een beetje huidolie bij droge plekjes.

één maand geleden

Om de drie dagen in bad of mee onder de douche en de andere dagen even met een washandje!

één maand geleden

Hier 2x per week in bad, maar dagelijks spoelen we z'n billetjes onder de kraan bij de (grotere) poepluiers. Vinden we een stuk hygiënischer dan dat gesmeerd moet doekjes, en gaat net zo snel. Ons kleintje geniet ook van die warme kraan momentjes :) gezichtje is iedere dag een washandje met water

één maand geleden

Reactie op MaSk

Hier 2x per week in bad, maar dagelijks spoelen we z'n billetjes onder de k ...
Kun je omschrijven hoe je het spoelen onder de kraan doet? Ik heb dat namelijk ook geprobeerd bij een flinke poepluier maar dat was geen succes. Waarschijnlijk doe ik het verkeerd of heb ik ons zoontje niet goed vast.

één maand geleden

We hebben een plaat over onze 2e wasbak gelegd, met aankleedkussen erop. M'n man heeft dat ding gemaakt wat je aan de kraan ziet. Die zet ik er dan op. Ik doe m'n hand onder z'n billetjes zodra ik de pampers uittrekt, zorg dat hij vervolgens half op het aankleedkussen, half op mijn hand ligt. Met m'n andere hand bedien ik dat ding aan de kraan, kan ik gericht spoelen 🙂. Ik heb ook de versie gedaan zonder dat ding aan de kraan. Dan til je hem met 2 handen. Schuin, hoofdje naar de muur, billetjes zo laag mogelijk onder de kraan. Rechterhand veegt wat heen en weer, zodat het water overal kan komen. Nadeel vonden we dat hij soms tegen de kraan trapte, en we hadden sneller ongelukjes dat zijn kleertjes nat werden. Die moet je dan echt op okselhoogte omhoog getrokken hebben. Heb je hier iets aan?

één maand geleden

Het word totaal niet geadviseerd maar mijn dochtertje gaat elke dag in bad ik smeer haar ook elke dag in met bodylotion en olie. Ze vind het zo heerlijk zit is haar avond routine, je ziet gewoon dat ze helemaal relax kan gaan slapen. Mijn meisje gaat dus elke dag in bad maar ik was haar om de dag met zeep en in een crème bad. De andere dag is het gewoon een relaxatie badtje

één maand geleden

Op woensdag en zondag gaat ze met papa mee de douche in 😊 verder n beetje met verstand schoonhouden. Zo vies word ze niet dus ik doe haar echt niet elke dag met n washandje met water hoor... Ik heb zwitsal washandjes in t geval dat ze zichzelf goed onder gespuugd heeft. Maar dat gebeurt zelden. Na t douchen doe ik haar lekker insmeren. En dat is t wel. Vooral niet te gek. De huid weet zichzelf prima te onderhouden zonder allerlei poespas...

één maand geleden

1 x per week samen onder de douche. Uiteraard billetjes goed schoonhouden evt met nat zacht washandje wanneer er een grote poepluier is.

één maand geleden

Reactie op MaSk

We hebben een plaat over onze 2e wasbak gelegd, met aankleedkussen erop. M' ...
Hier heb ik zeker wat aan. Ik ga het opnieuw proberen. Dank je wel!