Mijn zoontje van ruim 7 weken kreunt en kronkelt sinds 1,5 week bij de voedingen. Daardoor wordt de borstvoeding een ontzettende strijd. Hij laat continu de borst los, slaat met zijn armpjes en schopt met zijn beentjes. Ik voed met een tepelhoedje dus die valt er dan ook regelmatig vanaf. 's Nachts voed ik hem liggend waardoor hij met zijn buikje tegen mijn buik ligt en dan is het echt niet meer te doen. Ik moet hem elke keer goed neerleggen omdat hij zichzelf naar boven schopt en naar achteren duwt. Overdag ligt hij op het voedingskussen en gaat het iets beter, maar ook dan de hele tijd kreunen en kronkelen en de borst loslaten. Ik dacht eerst dat het darmkrampjes waren maar hij doet het ook als hij net heeft gepoept en een paar flinke scheten heeft gelaten.
Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan of een idee wat het is?
Klinkt inderdaad als krampjes, zou best kunnen hoor ook ondanks de poep en scheten. Rond de 6 á 8 weken ik de piek van krampjes. Daarna wordt het beter zeggen ze.
Heb ik ook last van bij mijn zoontje. Hij maakt soms ook spuug geluidjes maar drinkt wel door.. ik denk dat het verwerken is en tijdens drinken beginnen de darmen te werken dus dat kan ook ermee te maken hebben.
Hi allemaal, heb hetzelfde sinds een halve week en ben vanochtend naar de dokter gegaan omdat ik dacht dat het wellicht ook spruw kon zijn en dit heeft de dokter bevestigd. De moeite waard om deze optie ook even te bekijken!
Mijn dochtertje doet dit ook! Ik laat haar tijdens het voeden een paar keer goed boeren en dan kan ze er weer tegenaan, maar fijn is anders idd als ze je tepel mee naar de andere kant van de kamer sleurt
Mijn zoontje doet dit sinds een paar dagen ook, het is echt super frustrerend en zit stiekem na te denken over stoppen met borstvoeding omdat het echt soms strijd is. Vooral het aanhappen en begin van de voeding gaat heel lastig, veel loslaten en huilen tijdens de voeding. Enige dat hier iets lijkt te werken is eerst de leegste borst te geven om hem weer te kalmeren en dan na 2 minuten naar de volle borst waar ik dan een beetjeafgekolfd heb zodat aanhappen makkelijker gaat.
Yup hier plotseling ook zo onrustig aan de borst. Twijfel inderdaad tussen spruw/ krampjes. Maar aangezien vele dit ook hebben, wellicht hoort dat er even bij?