37 Reacties
10 maanden geleden
Grappig verhaal, mijn man en ik hebben voor onze zoon 5 jaar geprobeerd met allerlei trajecten en dergelijke. 3 dagen voor we weer een nieuw traject in zouden gaan ineens spontaan zwanger zonder hulp. Nu twee jaar nadat mijn zoon geboren is weer proberen en terug naar de kliniek. 2 januari wij bij de dokter om een plan van aanpak te maken. Ze zegt tegen me: ga maar liggen dan kijken we even hoe je eierstokken nu zijn. Zien we op de echo een zwart vlekje zitten. De dokter en ik kijken elkaar aan. Ze vraagt: wanneer was je ovulatie ook alweer? 16 december. Dan zou het beeld moeten kloppen met het termijn. Maar voor de zekerheid ook even een zwangerschapstest gelijk doen voordat we alleen iets van vocht zien. En jahoor, zwanger. Weer spontaan. Volgende week de tweede echo.
10 maanden geleden
Reactie op BabyPs
Nou precies, ik pieker ook 's nachts. Laten we met elkaar proberen om het j ...
Ik dacht dat ook, want heb veel kans op BBZ. Ik was na het krijgen van een echo met 4 weken echt opgelucht, want er was een vruchtzak te zien in de baarmoeder! En nu pieker ik wel weer over andere dingen😅…
10 maanden geleden
Wat een super topic zeg! Hier wordt ik blij van. Hier 5 weken zwanger van eerste kindje, dus ook vaak onzeker... zeker om alle dingen die ik soms lees 🙈 ik was meteen de eerste ronde zwanger en tot nu toe weinig klachten. Laten we hopen op een goede zwangerschap met een gezond kindje 😊 ik denk elke keer aan de 90% die wel gewoon gaat. Zin in de eerste echo!
10 maanden geleden
Hallo, ik was aan t neuzen tussen de topics en dacht dat dit wel n leuke was voor m'n eerste reactie.
Ik heb namelijk al 5 kinderen en kan jullie dus vertellen dat het echt wel goed kan gaan. De ene zwangerschap is de andere niet, en kunnen klachten en symptomen zelfs helemaal weg blijven, ik kende iemand die tot de 6e maand niet wist dat ze zwanger was. Ikzelf wist bij alle 5 al dat ik zwanger was voordat ik ongesteld had moeten worden, ik was zo misselijk dat ik al getest had voordat ik ongesteld moest worden. Bij 2 ervan heb ik in t zkh aan t infuus gelegen door uitdroging.
Tot mijn grote verbazing kwam ik er vandaag achter dat ik weer zwanger ben. Ik had vandaag op dag 8 van m'n menstruatie moeten zitten (sinds de corona vaccinatie duurde m'n menstruatie ineens 9-13 dagen), maar was nog steeds niet ongesteld, maar vorige maand was ik ook 4 dagen over tijd.. en sinds de vaccinatie is m'n cyclus behoorlijk wisselend geweest, dan weer te vroeg, dan weer ietsje te laat.. ik was van plan de huisarts te bellen erover, ik dacht miss toch begin van de overgang, ik ben tenslotte al 42. En omdat ik weet dat ze gaan vragen over mogelijke zwangerschap, dacht ik van te voren te testen om het alvast uit te sluiten en dat door te kunnen geven. Tot mijn grote verbazing gaf de test echter al een hele duidelijke streep voor ik hem ook maar had neergelegd.. dus terug naar kruidvat en een test gehaald met indicatie van hoe lang.. en ja hoor ook die zei zwanger en 2-3 weken. Uitgaande van eerste dag laatste menstruatie is het 5 weken. Dit keer dus niet erachter gekomen door de extreme misselijkheid. Ik heb wel een wat zeurende maag, maar dat weet ik aan de buikgriep die ik afgelopen week had en waar m'n kinderen nu ziek door thuis zijn.
Dus binnenkort maar om een andere reden de huisarts bellen.
Maar goed ik wijk af van het onderwerp. Het gaat dus regelmatig goed. Ik heb al 5 kinderen, m'n zoons zijn 23, 16 en 11 jaar oud en m'n dochters zijn 8 en 5 jaar oud. Ik hoop dat jullie binnenkort allemaal wat zekerder kunnen zijn en een hele fijne tijd tegemoet gaan. Ik moedig jullie aan en leef met jullie mee
7 maanden geleden
Misschien een wat ouder topic, maar wilde toch even reageren!
Wat fijn dat je dit gestart bent, ik ben nu ook voor de eerste keer zwanger 5+1 nu, en die negatieve verhalen maakte me erg onrustig!
Dit heeft me erg geholpen allemaal te lezen!
7 maanden geleden
Reactie op Paulien_vS
Misschien een wat ouder topic, maar wilde toch even reageren!
Wat fijn dat ...
Had ik ook. Was ook op zoek naar positieve verhalen in het begin. Dus ik zal die van mij ook delen!
In 1x zwanger (hoeveel geluk kan je hebben), perfecte eerste echo met 6+3, ski ongeluk met 6+4, maar met 6+6 perfecte controle echo. Termijnecho was helemaal goed. Nipt met nevenbevindingen was helemaal goed. En 13 weken echo ook. Vooral een eigenwijs kind die nogal echo schuw is. Maandag geslachtsecho (nu 15 weken!). Geniet ervan, tijd gaat snel!
7 maanden geleden
Ik wil eigenlijk ook wel wat delen. Afgelopen woensdag controle afspraak bij de verloskundige gehad, geen echo maar bloeddruk meten en hartje luisteren (wat kan ik hier intens van genieten! Net of de wereld om mij heen weg was en alleen nog maar het hartje hoorde). Daarna ging de verloskundige voelen waar mijn baarmoeder rand zat en ging mij het uit leggen en laten voelen. Ik vind dit echt super bijzonder om te voelen, thuis nog eens gedaan en ook mijn vriend dit laten voelen😍 helemaal blij van deze dag!! Vandaag 15 weken🩷💙
7 maanden geleden
Hier na 11 maanden in januari een eerste positieve zwangerschapstest. Bij de eerste echo dachten we (ivm hele onregelmatige cyclus) ongeveer 8 a 9 weken te zijn. Bleek ik op dat moment 11+3 te zijn. Wat een cadeautje! Ondertussen 17+3 dagen in verwachting van onze eerste, dochter 🩷
7 maanden geleden
Hier heeft het echt heel lang geduurd voordat ik zwanger raakte. (Dik 5 jaar geleden gestopt met de pil). Wij hadden nooit gedacht dat dit ooit nog zou gebeuren. De kans op een natuurlijke zwangerschap was heel klein. Nu inmiddels al 15 weken zwanger en alles gaat goed. Dit was ook mijn eerste positieve zwangerschapstest. Volgende week zaterdag pretecho ben zo benieuwd 🥰🩷💙 dit is ons wonderbaby
7 maanden geleden
Na drie jaar een kinderwens te hebben en trajecten in het ziekenhuis te hebben gevolgd. Nu 14 weken zwanger door de eerste ivf poging. Op de 13 weken echo een bewegelijke gezonde baby gehoord en gezien. Hoe positief en bijzonder is dat💙💗.
7 maanden geleden
Ik ben 2 keer via IVF/ICSI zwanger geworden. De eerste terugplaatsing was mijn zoontje die nu net 2 jaar oud is, er is toen 1 cryo overgebleven. Deze is afgelopen januari terug geplaatst en inmiddels bijna 15 weken zwanger. Hoe bijzonder dat het traject zo soepel is verlopen, bij deze zwangerschap zelfs geen hormonen oid hoeven spuiten. Enorm dankbaar 🥰
7 maanden geleden
Ik ben voor het eerst zwanger (14 weken nu) en voel me echt zo goed! Heb eigenlijk nergens last van, alleen een beetje moe af en toe. Geen seconde misselijk geweest, waar ik heel dankbaar voor ben!!🙏🏻🥳
15 dagen geleden
Reactie op Frederique1997
Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik probeer mij vooral t ...
Heel erg bedankt voor je reactie. Heeft mij zoveel kracht gegeven..