19 Reacties
één maand geleden
Wij hebben het geprobeerd na 6 weken op een rustige manier. Dit ging vrij goed. Wel was ik wat gespannen omdat ik niet wist of ik pijn zou ervaren. Ik had geen pijn tijdens de seks, maar de volgende ochtend wel veel last van mijn buik. Nu hebben we 2 dagen terug, gezien het nu al nacht is 🙈 weer seks gehad en nergens last van! Gelukkig! Was ook super fijn 😁 maar dan is het ook 8 weken na de bevalling. Ik was wat uitgescheurd en ben hier sneller van hersteld dan na mijn eerste bevalling met een knip. Toen heeft het langer geduurd alvorens we weer intiem waren met elkaar. Ik geef nog bv en het is wel zo dat ik aan de bovenkant alles aan laat zodat ik geen lekkage van mijn borsten had 🙈 maar dat terzijde. Wij gebruiken condooms en glijmiddel. Maar voorspel werkt ook goed en minder spanning dan de eerste keer 😁
Heb je zelf ook spanning dat je bang bent dat het zeer gaat doen? Of had je spanning dat het weer de eerste keer na je bevalling was? Dan zou ik als tip meegeven: probeer te ontspannen en gebruik voorspel en glijmiddel. Dan zal het misschien ook minder zeer doen, hoe je partner ook geschapen is! Succes en probeer te genieten van elkaar! 🥰
één maand geleden
Bij mij heeft het echt wel ruim zes maanden geduurd voordat het weer normaal was.
Sommige standjes lukten niet omdat het bij mij zeer deed.
Wanneer ik bovenop zat, deed het geen zeer dus hebben vooral op die manier seks gehad in het begin.
En idd glijmiddel en zelf ontspannen. Dit laatste lukte mij ook pas na een paar keer omdat ik het toch spannend vond en bang voor mogelijke pijn.
één maand geleden
Reactie op Lotte0212
Wij hebben het geprobeerd na 6 weken op een rustige manier. Dit ging vrij ...
Ik was inderdaad bang dat het zeer ging doen en spanning van weer de eerste keer na de bevalling. Kon moeilijk ontspannen. Misschien dat wij naast de glijmiddel ook een condoom kunnen gebruiken. Ik geef borstvoeding en ik droeg mijn beha nog vanwege het lekken. Daardoor voelde ik me ook niet heel sexy.
één maand geleden
Reactie op KVD91
Bij mij heeft het echt wel ruim zes maanden geduurd voordat het weer normaa ...
Goed idee om misschien een ander standje te proberen.
één maand geleden
Ik heb een keizersnede gehad en ervaar dat vooral allemaal voelt als niet passend. Nooit bedacht dat dat kan komen door de borstvoeding
één maand geleden
Ik was inderdaad bang dat het zeer ging doen en spanning van weer de eerste ...
Snap dat je je dan niet heel sexy voelt, maar dat komt ook vanzelf weer 🥰 stomme vraag misschien, maar geeft je partner je het gevoel dat je niet sexy bent? Of echt jouw gevoel? Mijn partner weet dat als ik het uit doe dat het hele bed nat gaat zijn van de bv 🙈 en hij is toch wel allang blij dat we weer intiem samen zijn 😁 dus ik heb niet het gevoel dat hij me niet sexy vindt. Maar daarnaast is het onze tweede 😉
Ja dat had ik ook, angst voor pijn. Maar eerste keer ging goed, dus de tweede keer eigenlijk niet veel spanning meer. Ook mede door voorspel en glijmiddel dat het fijn aanvoelde. Deden we ook bij eerste keer, maar toch is dat DE keer na de bevalling 🙈 dus ik snap je zeker! 🥰
één maand geleden
Reactie op Knagerenco
Ik heb een keizersnede gehad en ervaar dat vooral allemaal voelt als niet p ...
Ik ben ook bevallen met een keizersnede, maar kan helaas geen borstvoeding geven. Afgelopen dinsdag kreeg ik bij 6+2 weken een inwendige echo en besloot daarna zeker nog even te wachten met seks. Het deed echt zeer en voelde inderdaad alsof het allemaal niet past. Nu is zo'n echo apparaat niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar ook met keizersnede voelt het dus anders!
één maand geleden
Ik had na mijn eerste zwangerschap ook pijn tijdens de seks. Ik was bij de bekkenbodemfysio voor een check up, en toen heb ik dat aangekaart. Zij voelde aan de binnenkant wat littekenweefsel wat de pijn veroorzaakte. Dit heeft zij wat los gemasseerd en dat scheelde enorm!
Wellicht kan een fysio jou ook helpen.
één maand geleden
Reactie op Krsj1994x
Geef je nog borstvoeding? Bij mijn eerste was het nog zeker 6/7 maanden gev ...
Precies dit had ik ook bij mijn eerste! Heeft helaas een jaar geduurd (toen ben ik gestopt met voeden). Daarna was het gelijk over.
Ik hoop zo dat het deze keer wat beter zal zijn, want die pijn was zo vervelend en daardoor zakte mijn libido behoorlijk..
één maand geleden
Ik wil het graag proberen voor de nacontrole bij de vk en mocht het pijn doen kaart ik het daar gelijk aan om verder te kijken. Het is misschien de eerste paar keer weer zoeken, maar als het niet blijft lukken of pijn blijft doen wil ik graag met een bekkenfysio oid verder kijken! Misschien voor jou ook een tip!
één maand geleden
Reactie op MamaJ2009
Ik wil het graag proberen voor de nacontrole bij de vk en mocht het pijn do ...
Ik heb toevallig aanstaande donderdag nacontrole bij de vk. Goed idee om het dan aan te geven. Had ik nog niet eens aan gedacht.
één maand geleden
Reactie op Lotte0212
Snap dat je je dan niet heel sexy voelt, maar dat komt ook vanzelf weer 🥰 ...
Gevoel van niet sexy zijn ligt echt aan mezelf. Misschien toch ook nog meer tijd nemen voor het voorspel. Voorheen namen we daar uitgebreid de tijd voor en hadden we een heel fijn seksleven. Maar sinds ik zwanger was hebben we amper seks gehad. Het lijkt ook wel alsof we elkaar weer opnieuw moeten ontdekken ofzo.
één maand geleden
Bij de 1e een vaginale bevalling gehad, toen wel veel pijn en dit duurde ook echt wel maanden voor het weer normaal voelde.
Dit keer een keizersnede (4.3wk terug) de 1e x wel veel buikpijn gehad 3 dagen lang. De 2e x nergens last van gehad en het is weer zoals vanouds.
één maand geleden
Gevoel van niet sexy zijn ligt echt aan mezelf. Misschien toch ook nog meer ...
Oke, wel fijn dat je het gevoel zelf hebt en niet je partner het je zo laat voelen. Je sexy voelen komt echt wel weer 🥰
Dat ik zwanger was van 1e en tweede ook heel weinig seks gehad. Daarna is het bekijken wat kan wel en wat kan nog niet.
Dat is bij iedereen verschillend wat ik nu ga zeggen, maar dat ik aan de pil was, was mijn libido heel laag. Van de pil af en heeft even geduurd maar erotische dromen kreeg ik en libido ging omhoog. Als je zwanger bent, is je hormoonhuishouding ook weer anders en net of ik weer aan de pil was, was het libido weer laag. Ik hoop dat het straks ook weer meer omhoog gaat. 😁 we zullen het zien. Na bevalling al 2 x seks gehad, was sneller dan na mijn eerste.
één maand geleden
Ik heb het idee dat ik gestopt ben met vloeien, maar nog wel last heb van wondvocht..(?) het oogt bruin/geel en verlies het 1x per dag denk ik een beetje. Lijkt ook iet wat slijmerig en het ruikt niet fraai als je eraan ruikt. Ik zou bij wijze van de hele dag met een inlegkruisje kunnen doen. Ik vroeg mij af of je dan al wel weer seks mag hebben of nog steeds niet? Ik ben vandaag precies 5 weken geleden bevallen en heb al een afsluitend gesprek gehad bij de verloskundige. Kan het dus niet navragen… en wel weer de behoefte om intiem te zijn met mijn partner😊
één maand geleden
Reactie op LOP
Ik heb het idee dat ik gestopt ben met vloeien, maar nog wel last heb van w ...
Nee, je zegt het zelf al: dit is wondvocht. Dat betekent dus dat je nog een wond hebt die aan het genezen is. Zeker niet doen dus!
één maand geleden
Reactie op LOP
Ik heb het idee dat ik gestopt ben met vloeien, maar nog wel last heb van w ...
Herkenbaar! Ik vloeide na 2 a 3 weken niet meer maar heb tot afgelopen weekend dit ook gehad (kindje is nu ruim 5 weken). Sinds een paar dagen is het voorbij :) hopelijk bij jou ook snel!