24 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar hier nog eentje 32 weken weet me geen houding te hebben continu naar de wc en als ik net me draai vind is het voor 5 minuten Max. 😢

één maand geleden

Hier 33 weken, ik sliep al dagen slecht. Ik kon ook geen goede houding vinden. Voedingskussen vind ik echt niet fijn...

één maand geleden

Ik begin er ook steeds meer last van te krijgen, slaap ook lichter voor m'n gevoel. Zo leuk, we zijn tegelijk uitgerekend 💙

één maand geleden

Hier ook. En zweten ! Vandaag te horen gekregen dat ik blaasontsteking heb. Nu aan een kuurtje hopelijk snel weer lekker slapen

één maand geleden

Jup hier ook

één maand geleden

Me to.. inslapen is een probleem. Ik ben nu 33 weken

één maand geleden

Lastig he, en als ik 's middags slaap kom ik savonds nog moeilijker in slaap. Ik had vanacht toevallig een goede nacht, dat houd in 3x wakker waarvan 2x naar de wc en tot 6 uur slapen. Helaas geen oplossing, op slechte nachten heb ik ook dat zweten zoals ik hieronder al las.

één maand geleden

Ik slaap helaas sinds begin van de zwangerschap al slecht (dat was mijn eerste zwangerschapsymptoom). Elke nacht 1 of 2x plassen, dat valt nog mee. Maar wel altijd tussen 4 en 7 wakker en niet meer verder kunnen slapen, gelijk super alert 🥲. Nu 31 weken en sinds kort minder aan het werk zodat het de laatste weken voor mijn verlof nog een beetje vol te houden is. Een houding aannemen wordt inderdaad nu de weken vorderen ook steeds lastiger.

één maand geleden

Herkenbaar, gewoon wakker worden om half 6 of half 7 al, ook op vrije dagen zoals nu😅 terwijl ik pas rond half 1 sliep? Tussendoor dan vaak wakker. M’n Voedingskussen leg ik tegenwoordig nu ook hoger neer zodat ie m’n buik wat meer ondersteund :)

één maand geleden

Herkenbaar! Alleen hier is het sowieso standaard elke 2 uur eruit voor de wc en als het tegenzit elk uur of anderhalf uur. Wanneer ik heel slecht slaap kan ik het laatste stukje ook niet meer in slaap komen dan lig ik vanaf 04:00 uur gewoon wakker.

één maand geleden

Hier ook helaas! Misschien kunnen we een lijstje met tips deledie voor sommigen werken? Mijn ervaring van vannacht; - na al het gedraai om 5 uur naar beneden gegaan, brood gegeten (had honger) en even tv gekeken. Toen nog even comfy op de bank gaan liggen en nog tot half 8 geslapen! 🫶

één maand geleden

Ik sliep ook erg slecht (nu 34+4), zeker als ik smiddags ook ga liggen. Ik probeer nu weer beter op mezelf te letten. Ik neem sochtends magnesium (vitakruid) en savonds heb ik mn avond ritueel weer opgepakt: lekker douchen (met lavendel zeep), magnesium voetenbadje, soms magnesium spray op kuiten en schouders en lekker lezen. Savonds drink ik ook minder en eet ik nog wat voor het slapen, zodat ik er minder vaak uit hoef. Resultaat: vannacht heerlijk geslapen van 10 tot 7 met maar 2 keer eruit om te plassen 👌 Wie weet kunnen jullie hier iets mee

één maand geleden

Ik heb het geluk dat als ik moe ben ik slaap, ongeacht de situatie😂 maar ik word wel 3/4 keer per nacht wakker omdat ik moet plassen en dan heb ik zoooo'n buikpijn.. heb ook elke keer rugpijn. Ben bang dat we een nieuw matras moeten kopen. Maar zodra ik ga liggen slaap ik weer 😴

één maand geleden

Herkenbaar! Weken gehad. Naast naar de wc moeten ook heel licht slapen. Vandaag 35 weken en.... durf het haast niet te zeggen. Nu 2 dagen maar 2x eruit geweest en dieper geslapen! Heel erg blij mee! Hopelijk blijft dit!

één maand geleden

Ik ben morgen 32 weken en slaap ook zo slecht. Continu draaien, kussens tussen mijn benen. Niets werkt 😩. Misschien ook wel met de warmte te maken?

één maand geleden

Reactie op NSV

Ik ben morgen 32 weken en slaap ook zo slecht. Continu draaien, kussens tus ...
Ja de warmte speelt ook een rol maar ik slaap al weken met een ventilator en op hele warme dagen staat de airco overdag ook aan. Het is gewoon vooral dat ik me geen houding weet te vinden 🥲

één maand geleden

Hier ook. Is eigenlijk al wel een week of 10 (ben nu 32 weken). Ik hoef niet eens veel naar de toilet, maar ben gewoon super veel wakker. Ik slaap steeds slechter en slechter tot ik wanhopig wordt en dan slaap ik 1 of 2 nachten wat beter. Middag dutjes helpen hier wel goed en zijn gewoon nodig om het vol te houden. Een voedingskussen vind ik ook niks, ik gebruik wel een kleiner kussen om mijn buik te ondersteunen. Dat vind ik een stuk fijner met draaien (hoeft niet dat hele grote voedingskussen steeds mee).

één maand geleden

Dit was één van mijn eerste zwangerschapssymptomen... Wordt standaard elke nacht wakker en eerst was dat om 5 uur voor minimaal een uur, nu ook rond 2 uur. Ik gebruik mijn voedingskussen trouwens onder mijn hoofd en boven lichaam en een gewone (wat plattere kussen) schuif ik onder me buik en neem ik mee als ik draai. Dit zorgt wel echt voor meer comfort

één maand geleden

Ik begin nu ook heel slecht te slapen. Ik hoef meestal maar één keer te plassen, maar ik kan gewoon geen fijne houding vinden. Ik ben een buikslaper en dat kan al maanden niet meer, op m’n rug begint echt zeer te doen, dus dat kan niet meer. Het is draaien van de ene zij op de andere, en na 5 uurtjes in bed heb ik het wel gezien. Ik ben nu 33+3 dus we moeten helaas nog wel even volhouden. 😅

één maand geleden

Reactie op Rozedruif

Ik begin nu ook heel slecht te slapen. Ik hoef meestal maar één keer te pla ...
Verschrikkelijk he. Ik heb vannacht ook weer zo bagger geslapen. Ik was meer aan het draaien en doen dan dat ik geslapen heb. Als dit zo nog weken doorgaat dan kun je me echt opvegen want dit trek ik zo slecht 🥺. Ben zo moe en wil gewoon zo graag slapeb