26 Reacties
één maand geleden
Niet helemaal hetzelfde, maar ik herken wel het een en ander.
Is het een optie om ‘s nachts te kolven terwijl jouw partner de fles geeft? Dat scheelt wat tijd? Dit doen wij ook (al drinkt onze zoon maar 1x ‘s nachts). Vinden we best fijn omdat we 1: taken delen en 2: hij leert ook uit de fles drinken.
Tips die ik nog kreeg:
- grote hap blijven oefenen, hoe frustrerend soms ook. Ook als je de fles geeft (dus hele speen in de mond)!
- biological nurturing / achteroverleunend voeden zou je kunnen proberen (even googlen, maar kan helpen bij het maken van de grote hap)
één maand geleden
Ik snap helemaal dat je er doorheen zit. Ik zou echt absoluut die fles gaan geven. Je kan het altijd proberen en je kan er ook weer mee stoppen als het niet werkt. Misschien pakt hij hem wel heel goed en heb je veel rustigere nachten. Let wel op dat je niet nog vermoeider raakt omdat je en moet kolven en moet voeden. Wellicht kan je partner de fles geven?
één maand geleden
Reactie op Anne3621
Niet helemaal hetzelfde, maar ik herken wel het een en ander.
Is het een ...
Daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Dankjewel voor de tips. Achteroverleunend voeden heb ik geprobeerd, dat werkt soms. Deed jouw kindje ook een kleine hap en is dat op een dag goedgekomen?
één maand geleden
Reactie op Rookie88
Ohhh wat klinkt dit als mijn verhaal (dochter is vijf weken). Ik lees mee.. ...
Vermoeiend he! Knuffel voor jou
één maand geleden
Ik snap je frustratie heel goed, en het opzien tegen voedingen. Heel knap dat het na zo’n lange tijd nog steeds probeert! Helaas hier ook herkenning, mijn zoontje heeft zeven weken lang verkeerd aangehapt. Ik heb wel veel pijn bij het voeden maar lactatiekundige, consultatiebureau en huisarts dachten dat dat door spruw kwam. Na een maand medicatie daartegen te hebben gebruikt blijkt dat waarschijnlijk niet de oorzaak te zijn geweest. Na ook nog een borstontsteking stond ik ook op het punt op te geven maar heb nog een lactatiekundige laten kijken, en die constateerde dat door zijn hap niet goed is omdat zijn kaak scheef is en hij zijn tong niet goed houdt. Nu oefenen we met nieuwe technieken maar mijn zoontje is eigenlijk alleen maar gefrustreerd en aan het huilen daardoor. Sorry, ik heb helaas geen tips maar herken je gevoel helemaal. In de nacht kolven klinkt als een goed plan, in ieder geval de moeite waard om te proberen. Hopelijk geeft dat jullie wat rust en vertrouwen. Heel veel sterkte!
één maand geleden
Wat een pittig verhaal zeg... Ik zou je ook zeker aanmoedigen om snachts te kolven en je partner tegelijkertijd het flesje te geven. Al is het voor een paar nachten, zodat jij weer tot rust kunt komen en hopelijk binnenkort weer kunt genieten van de voedingen.
Ik wil je aanraden de kleinste speentjes op de flessen te zetten, zodat ook uit de fles drinken een uitdaging voor hem wordt / blijft. Als het uit de fles drinken makkelijker gaat dan borst kan dat voor de borstvoeding eventueel ook nog problemen geven.
Succes en liefs!!
één maand geleden
Reactie op Hannekelalala
Daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Dankjewel voor de tips. Achterover ...
We zijn er nog mee bezig; nadat het hem eerst helemaal niet lukte om aan de borst te drinken, lukte dat na een week oefenen ineens wel toen hij 2 weken oud was. Nu was de vraag nog of hij goed/efficiënt drinkt en blijkt oa zijn hap niet altijd groot genoeg te zijn (hij “slurpt” af en toe de tepel naar binnen). Ik kreeg 2 dagen geleden de tip om weer af en toe deze houding te proberen en om echt streng te zijn in het goed aanhappen. Hij is inmiddels 4 weken. Stapje voor stapje gaat het beter, maar het is niet altijd makkelijk, dus ik begrijp je helemaal!
één maand geleden
Reactie op lala8
Hier hetzelfde verhaal! Ik heb 2 nachten gekolfd en fles gegeven, daarna me ...
Oh wat goed! Is hij over het algemeen rustiger met voeden en beter in aanhappen nu door de fles, denk je?
één maand geleden
Reactie op Olgitak
Ik snap je frustratie heel goed, en het opzien tegen voedingen. Heel knap d ...
Ach jij houdt het pas lang vol! En dan ook nog met pijn, kan me voorstellen dat het voeden dan soms echt hels is. Wordt je ook nog van het kastje naar de muur gestuurd met die verkeerde diagnose... Ben je met die kaakproblemen al naar een tongriemkliniek of misschien prelogopedist geweest? Dat oefenen lijkt soms echt uitzichtloos en met weinig resultaat he. Sorry, wil je niet in de put praten, maar het is fijn als iemand je frustratie herkent. Hopelijk gaat je kindje het doorkrijgen en werken de oefeningen! Dikke knuffel en veel sterkte.
één maand geleden
Reactie op MamaJ2009
Wat een pittig verhaal zeg... Ik zou je ook zeker aanmoedigen om snachts te ...
Dat is een fijne tip, dank je! Ik heb een flesje van Lansinoh, die schijnt erg op de borst te lijken en hierbij moet hij ook een soort van hap nemen. Ga het vannacht proberen, ben benieuwd!
één maand geleden
Reactie op Anne3621
We zijn er nog mee bezig; nadat het hem eerst helemaal niet lukte om aan de ...
Phoe dat is ook pittig voor jullie zeg. Helemaal al zo direct vanaf de start van je kindje. Hopelijk gaat je ventje het snel doorkrijgen en worden de voedingen een leuk en fijn moment. Veel sterkte met volhouden!
één maand geleden
Nou wat naar zeg! En knap dat je het volhoudt! Bij mijn oudste dochter ook een periode onrustig drinkgedrag door een vergelijkbare oorzaak. Alleen niet een écht verkeerde drinktechniek. Maar toch een tip waar je misschien wat mee kan: Destijds hielp het mij om zoveel mogelijk rust te creëeren rondom het voeden. Ook zo min mogelijk afleiding rondom de voeding. Dit deed ik door een poosje alleen maar liggend op bed te voeden. Ik kon het mezelf zo comfortabel mogelijk maken. Op de bank kan ook, maar daar is toch vaak meer afleiding en je hebt minder plek om jezelf te 'draperen'. Neem de tijd om ervoor te zorgen dat je écht lekker ligt met je baby naast je. Start de voeding nog voordat je kindje echt heel hongerig is en misschien lukt slapend aanleggen beter. Mijn baby's dronken half slapend meestal het rustigste. Ze zijn dan niet zo ongeduldig. Misschien wel goed om dan alsnog de eerste druk eraf te halen, zodat je kindje de kans krijgt zo rustig mogelijk te drinken. Heel veel succes 😘
één maand geleden
Pff, ik volg graag want herken mij compleet in je verhaal. Hier een kindje dat het niet goed kon vanaf de geboorte, waarna zijn tongriem en lipbandje gelaserd zijn. Hij moest het echt opnieuw leren, maar omdat ik ook best een hoge productie heb, spuit de melk er bij een borst echt uit. Hij ‘glijdt’ er ook echt vanaf, ik leg hem ook minstens 10x weer aan en van die lucht herken ik ook, altijd daarna een grote boer en scheetjes. Heel frustrerend. Van de week borstontsteking gekregen en daarna is mn product gekelderd en mn borst heel zacht en nu heb ik gewoon het gevoel alsof hij mn tepel er vanaf bijt 😅 Wil heel graag borstvoeding geven, maar niet als het heel veel pijn doet of zo lastig gaat. Ik denk ook dat ik in de nacht ga kolven, zodat er hopelijk ook meer tijd tussen de voedingen gaat zitten. Ik zat zelf te denken aan in de avond kolven (rond half 11) zodat ik daarna gelijk een flesje aan kan bieden of kolven en voeden op de andere kant tegelijkertijd. En dan rond half 3 kolven (en voeden) en dan hopen dat hij weer rond half 7 komt ofzo? Heb jij al een plan bedacht? Ik stuur je even een vriendschapsverzoek ☺️
één maand geleden
Nou wat naar zeg! En knap dat je het volhoudt! Bij mijn oudste dochter ook ...
Dat is een goeie, dankjewel! Had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar mijn zoontje is best gevoelig voor veel prikkels inderdaad. En voeden voor hij echt hongerig is is ook een goeie. Hij is dan veel rustiger. Ik heb alleen zijn hele vroege hongersignalen vaak nog niet door, omdat deze hetzelfde zijn als bij lucht die dwarszit (armpjes slaan, met z'n hoofd bewegen). Vaak leg ik hem aan zodra hij gaat smakken, maar dat is misschien al iets te laat 😅
één maand geleden
Reactie op roossjex
Hier heel herkenbaar! Ik voed met tepelhoedje dan is dit probleem weg en d ...
Pittig he! Ik ben daar een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat hij dat tepelhoedje dan ook weer af moet leren. Doe jij het op advies van een lactatiekundige ofzo?