26 Reacties

één maand geleden

Hier gaat het eigenlijk precies hetzelfde! Straks als ik weer ga werken, heb ik de dinsdag vrij en zal ik dan ook grotendeels het huishouden doen. Mijn vriend heeft de donderdagmiddag, maar dan vind ik het belangrijk dat hij tijd doorbrengt met zijn beide kinderen. Ik moet zeggen dat ik het opzich ook niet heel erg vind, tussendoor helpt mijn vriend wel eens met dingetjes en dat is goed zo!

één maand geleden

Mijn man en ik werken allebei (nu zijn we overigens beide vrij natuurlijk) mijn man doet sinds ik 35 weken zwanger was al bijna alles in het huishouden omdat ik fysiek gewoon niet meer kon. Nu na mijn keizersnede houdt hij dat nog steeds vol en hij wil niet dat ik help. Ik doe wel weer wat dingen als koken en de vaatwasser enzo, maar grote dingen nog niet. Wij hadden altijd een verdeling van 70/30 qua huishouden want mijn man is ook bezig met zijn master in de rechten. Dus doe ik iets meer in het huis (al is hij veeeeel beter in schoonmaken dan ik maargoed). Hij doet eigenlijk alle was waar ik heel blij mee ben. Qua verzorging van onze peuter en de baby doen we eigenlijk alles 50/50 alleen het voeden van de baby dat doe ik voornamelijk, maar hij doet dan weer meer luiers enzo. We hebben samen voor de kinderen en het huis gekozen, dus zijn we er ook beiden verantwoordelijk voor.

één maand geleden

Nu ik thuis ben pak ik grotendeels van de huishouding op. Maar als ik straks weer ga werken zal mijn man weer een stuk meer gaan doen. Ik heb namelijk een eigen bedrijf en ben daardoor vaak laat thuis en vroeg weg. Daarnaast kan hij beter koken dus dat doet hij bijna altijd.

één maand geleden

Hier doet mijn man snachts de verschoning en ik de voeding. En sochtends helpt hij ons mee opstarten. Overdag als hij aan het werk is probeer ik wat dingen in het huishouden te doen, zoals de was of wat poetsen. Maar soms kom ik daar gewoon niet aan toe. Savonds kook ik nu en doen we om en om de afwas. Ik vind het vaak wel fijn als hij gaat knuffelen met de baby en ik de afwas even snel doe, aangezien ik heel de dag al heb geknuffeld. Maar gisteren heeft hij het bijvoorbeeld gedaan en heeft hij ook gelijk een was gevouwen die nog stond. Verder doe ik vaak de boodschappen, dat vind ik ook een leuk uitje nu met de baby. Ik doe wat ik kan en vind het ook wel fijn om te doen, maar wat niet lukt lukt niet. Ik wil er niet te veel druk op leggen.

één maand geleden

Mijn man werkt 40 uur verspreid over 4.5 dag en ik ga als ik terug ben van verlof naar 32. Elke week komt de schoonmaakster, dus dat is al echt heel fijn. Nu tijdens mijn verlof doe ik de nachten doordeweeks en ruim ik meer op. In de avond is mijn man vooral met de baby, kan hij fijn een band opbouwen. Koken wisselen we af en boodschappen laten we vaak bezorgen. Wassen en vouwen doe ik vooral en strijken doet hij. Als ik het zo opschrijf, vind ik ons best een goed team🙂

één maand geleden

Mijn vriend is alweer aan het werk dus ik voel mij enigzins 'verplicht' om het meeste thuis te doen. Maar in de weekenden doet hij ook ontzettend veel. Daarnaast doet hij vaak de laatste voeding, zodat ik er dan niet uit hoef. Wel merk ik dat veel dingen anders gaan dan voorheen. Ik ben namelijk erg perfectionisch, wat zich ook uit in opruim en schoonmaakdrang. Maar dat lukt mij nu niet meer op de manier hoe ik dat altijd deed. Overal slingert nu van alles rond en dat maakt mij soms onrustig. Hier wordt ik dan zelf ook niet heel vrolijk van en dat reageer ik wel eens af op mijn vriend, maar dat is niet omdat hij niks doet. Is meer een stukje wat ik moet accepteren denk ik

één maand geleden

Mijn man doet vrijwel alles. Zorgt ‘s ochtends dat de oudste twee naar school gaan, doet boodschappen en eigenlijk alles in huis inclusief koken. Ik geef borstvoeding dus ik doe vrijwel de zorg voor baby volledig, maar hij is snachts ook met mij wakker en als baby huilt gaat hij er vaak met hem uit om hem te wiegen of te wandelen in huis. Ik hoef vrijwel nergens naar om te kijken, echt super fijn. Hij werkt 2 ochtenden per week en gaat pas in december weer volledig werken. Dus we hebben ook wel echt de tijd ervoor om het zo te doen.

één maand geleden

Ik doe ook alles zelf. Mijn man had maar 2/3 dagen vrij. Wonen wel bij me schoonouders in dus zij kookt maar huishouden en zorgen voor me baby doe ik ook alleen. Geef borstvoeding en soms als ik niet voldoende melk heb kunstvoeding, dat geeft mn man dan wel ‘s nachts

één maand geleden

Mijn man is alweer aan het werk en zijn werk kan enorm wisselen. Soms is hij ook een periode van huis.Eens per 2 weken komt de schoonmaakster, dat is echt heel fijn! Tussendoor houden we het samen bij. Als mijn man vrij is helpt hij altijd met de zorg voor de kinderen en het huis. Als hij werkt en de tijden het toelaten helpt hij thuis met opstarten en in de avond weer met bad en naar bed brengen. Als hij een poosje weg is voor werk doe ik het alleen en gelukkig hebben we lieve oma’s dichtbij die graag bijspringen

één maand geleden

Op de dagen dat ik alleen ben met de kleine kom ik niet echt toe aan het huishouden. Ik probeer wel een beetje te wassen. Mijn man is op dinsdag en in het weekend vrij en dan doen we het huishouden (badkamer schoonmaken, goed stofzuigen, ramen lappen enz). Wij hebben nog dezelfde verdeling als voor de bevalling eigenlijk. Zware dingen kan ik alleen nog niet tillen dus dat doet mn man.

één maand geleden

Hier heel veel geluk met een man die niet graag stilzit. Hij werkt fulltime en doet daarnaast: Stofzuigen beneden en boven, dweilen beneden en boven, boodschappen en de vaat. Samen doen we de was, de één zet het aan, de ander vouwt het op, net wie wanneer tijd heeft. Samen doen we de kinderen als we allebei thuis zijn. (Eén gaat met peuter bijvoorbeeld naar de speeltuin, ander knuffelt en verzorgt de baby, of met z'n allen samen) We verdelen de voedingen met elkaar in de nacht, op basis van wie er het meest energie voor heeft. Baby komt 2 keer per nacht. Ik kook elke avond en draag de grootste zorg voor de baby en peuter overdag, de fijnere huishoudelijke klusjes zoals afstoffen, sanitair schoonmaken en opruimen doe ik (als er tijd over blijft, prioriteit ligt even niet zo hoog)

één maand geleden

Op maandag/woensdag en donderdag is m’n man werken dus dan ben ik met de baby. Op dinsdag en vrijdag is hij thuis dus dan doet hij alles met de baby. Boodschappen doet hij en ik kook. Hij doet altijd de afwas. ‘S nachts geef ik bv en doet hij de kleine verschonen. Ik heb niks te klagen dus. ☺️

één maand geleden

Mijn man werkt, maar doet nog steeds de huishouden die hij altijd deed: alle kleren in wasmachine , droger of ophangen/ de vaatwasser/ de prullenbakbakken/ alles opruimen. Daarnaast wordt hij wakker voor onze 2 peuters:kleren aan en eten geven en brengt ze naar peuterspeelzaal, daarna gaat die naar werk. En ‘s nachts staan we samen op, één van ons doet de fles en de ander de luier. Wat overblijft doe ik

één maand geleden

Wauw we hebben echt top mannen die zo veel in het huishouden doen!! 😁 Lekker geëmancipeerd iedereen

één maand geleden

Mijn man werkt extreem veel, maar doet eigenlijk niets in het huishouden. Hij ‘speelt’ met de baby en verschoond hem op zn vrije dag (misschien 1 in de 1,5 - 2 weken) en geeft dan eens een flesje…. Boodschappen haalt ie dan wel tijdens zn werktijden maar voor de rest komt alles op mij neer.

één maand geleden

Mijn man werkt en ik ben komend jaar huis mama vanwege de locatie waar we wonen. Nu zou je denken dat ik alles doe. Maar man lief is een schoonmaak freak… dus hij doet in dat opzicht heel veel in huis. Maar dat is puur omdat zijn gemoedstoestand het soms niet aan kan. (Ik ben wat makkelijker met rommel). Sinds 2 weken ook een schoonmaakster om de week. Puur omdat de kleine zoveel tijd op slurpt. Ik doe inprincipe de zorg en als hij thuis is helpt hij waar het kan mee gaat soms het bed uit. Maar meestal ben ik sneller wakker als ik de kleine hoor. Wel merk ik dat hij een heel andere manier van zorgen heeft en vaak omgaat met de kleine alsof hij ouder is dat overprikkeld hem vaak. Ik laat hem wel zijn eigen ding met hem doen want je wilt niet continu zeggen hoe het moet

één maand geleden

Mijn vriend werkt 40 uur en kookt en doet de afwas. Ik doe in principe de rest ( soms hangt hij de was op / gaat dweilen). Nachtfles doe ik en hij de avondfles. Qua schoonmaken doe ik het gewoon beter en merk dat ik vooral na de zwangerschap meer dwang heb gekregen hierin. Als ik niet gelijk ga schoonmaken dan krijg ik kortsluiting ofzo, ook wetende dat ik de zorg voor onze meisje overdag heb nu ik thuis zit. Wil zo dan tijd voor mezelf maken. En als ik straks weer ga werken en hij zit thuis dan hoef ik dat allemaal niet te verwachten.. zal het vast zo zijn .. ja maar dat kan jij morgen dan wel doen

één maand geleden

Mijn man is zeevarend en boffen voor nu dat hij lang thuis is. Dan doen we denk ik even veel in het huishouden. De ene dag doe ik wat meer, de andere dag doet hij wat meer. Ik heb er zelf vaak ook even behoefte aan om even iets praktisch in huis te doen 😅. Ik geef borstvoeding, dus dat is mijn pakkie aan. Iedere avond ga ik wel rondj half 10 naar bed zodat ik wat uurtjes kan slapen. Mijn man blijft dan met de kleine, geeft 1 of 2 flesjes en brengt ‘m in de kamer als hij slaapt. Meestal is dat rond 1 u. De rest van de nacht doe ik dan weer. De andere kant is dat hij straks na zijn verlof weer 5 weken weg zal zijn. Dan komt alles op mij aan.

één maand geleden

Mijn vriend werkt en ik geef borstvoeding dus de nachten voor zijn werkdagen doe ik alles mbt de baby, en de dagen dat hij werkt ook. Ik kan mijn zoontje helaas niet of nauwelijks wegleggen ivm krampjes en reflux, dus krijg weinig gedaan in huis. Als mijn vriend thuis is dan gaat hij vaak met de baby zitten etc., na de voedingen, zodat ik even iets in huis kan doen, naar buiten kan (kort) of mn haar kan wassen etc. Als hij de volgende dag vrij heeft en de baby heeft ‘s nachts een luier nodig dan mag hij die doen. Of hij laat mij even bijslapen in de avond bijv., als ik erg moe ben. Hij stofzuigt het huis goed in het weekend en doet ook regelmatig wasjes, meestal de afwas en kookt ook vaak, omdat ik dus nauwelijks mijn handen vrij heb voor die dingen. Ik bestel dan weer de boodschappen en zorg dat er makkelijke en gezonde dingen in huis zijn die snel klaar te maken zijn :-). Of hij gaat lekker op bed met de baby op schoot en dan doe ik de afwas. Dat soort dingen.

één maand geleden

Mijn vriend werkt vier dagen, ik geef borstvoeding dus doe de nachten volledig zelf. Inclusief verschonen en een half uur omhoog houden ivm reflux. Ook in de weekenden. Nu ik het zo bij anderen lees, kan ik hem best eens voorstellen om de nachten in de weekenden bij te springen. Ik vind het erg zwaar namelijk, vooral omdat de kleine nog stipt om de twee uur komt. Man doet wel 's nachts onze peuter als die wakker wordt (gemiddeld 1x per nacht of per twee nachten), omdat ik meestal óf aan het voeden ben óf een baby op mijn borst heb slapen. Qua huishouden doet hij af en toe eens iets als ik het hem vraag, zoals een wasje ophangen. Ik heb gewoonweg vaak mijn handen niet vrij. Het gaat dan wel op zijn manier (lees: alles gaat gekreukt de kast in door de manier waarop hij het ophangt), dat mag ik proberen los te laten. Hij heeft ook twee vaste taken in huis: de badkamer/toiletten en de prullenbakken. Maar ook daar moet ik hem vaak aan herinneren. Ik doe verder alles, van boodschappen en koken tot stofzuigen en inkopen doen.