10 Reacties

één maand geleden

Nou ik zou hier dus echt niet mee akkoord gaan. Het is net zo goed zijn kind en ja dan kan je even wat minder naar de kroeg. Je eigen ding komt later wel weer. Het is belangrijk dat jullie nu samen voor de kleine zorgen en even je eigen behoeftes opzij zet. Ze zijn maar zo kort klein. Je mag best voor jezelf opkomen want anders gaat dit je echt opbreken op lange termijn. Ik spreek uit ervaring.

één maand geleden

Hier gaan de dagen ook zo overdag en door bekken pijn beperk ik mij ook tot het zorgen voor de kleine. Huishouden komt dus ook grotendeels bij mijn vriend en ik snap en zie ook bij hem dat dat soms best veel is naast zijn werk dus ik gun hem ook zeker z’n avondjes met vrienden of even lekker de deur uit maaaar wel in overleg. Juist omdat we goede afspraken maken merk ik dat we elkaar heel erg kunnen vinden. Ik vind het niet gek wat je vraagt dus ik zou wel kijken of je samen wat kunt bedenken om het makkelijker te maken. Zo kookt mijn vriend nu telkens dubbele porties waarvan we eentje invriezen. Zet hij vaak drinken en ontbijt klaar voor mij zodat ik een tijdje vooruit kan. Overal waar de kleine op mij kan slapen staat bijvoorbeeld water en soms ook snacks. Dat zijn de kleine dingetjes die je misschien kunt proberen maar toch zou ik er samen met hem nog eens goed voor gaan zitten want je hebt nu immers een kleine om voor te zorgen!

één maand geleden

Jeetje, mijn man werkt echt heel veel. Ook vaak wel eens nachtdiensten. Hij komt altijd naar ons toe zodra hij kan en vrij is. Hij helpt me enorm in het huishouden. En als ik eens geen zin heb of het niet lukte om te koken laten we iets bezorgen. En verder helpt hij me met het vermaken van onze oudste. Ik zou echt niet happy zijn met een man die na zijn werk naar de kroeg gaat. Het is nu echt even niet de tijd om zijn eigen dingetje te gaan doen. Bovenop komt dat het moeder zijn soms zo isolerend kan voelen. En je gewoon blij bent dat er iemand thuis komt en je ondersteund als je de hele dag al alleen bent geweest met je kleintje. Ook ben je nog maar 5 week geleden bevallen. Daar mag hij best wat meer ook voor jou zorgen. Als tip kan ik je geven dat je wat lekkere gezonde notenrepen of mueslirepen naast je neerlegt voordat je met de kleine ‘vastzit’. Of gewoon wat nootjes. Die geven een fijn verzadigd gevoel.

één maand geleden

Wow, ik vind dit best heftig en helemaal niet irreëel wat jij vraagt. Mijn kleintje is ook vijf weken en mijn partner is nog thuis, maar als hij even de deur uit is dan ben ik alweer blij als hij na 2 uur weer thuis is zodat ik even mijn handen weer vrij heb. Ik zou het echt niet waarderen als hij de hele dag heeft gewerkt en dan nog eerst de kroeg in gaat voordat hij naar huis komt. Sowieso vind ik elke dag (minimaal) twee biertjes drinken ook erg veel om eerlijk te zijn. Natuurlijk is het belangrijk dat hij ook wat tijd voor zichzelf heeft, maar voor jou is dit net zo toch? Als jij de hele dag met de baby bent geweest is het ook jouw recht om even je handen vrij te hebben. Door zijn gedrag ontneemt hij jou die kans. Ik vind het persoonlijk erg egoïstisch van hem. Als mijn partner de kroeg (na 5 weken!!) belangrijker zou vinden dan ons gezin dan mag hij daar lekker zijn bedje neerzetten. Kinderen betekent dat je gewoon een beetje moet inleveren, dat hoort er nu eenmaal bij. Als een gesprek hierover voeren lastig is dan kun je misschien een brief schrijven waarin je rustig kunt uitleggen hoe jij je voelt bij de situatie en hoe je het dan liever voor je ziet. Jij kunt dan rustig nadenken hoe je het wil brengen en hij kan het rustig lezen. Misschien is hierna wel een gesprek mogelijk?

één maand geleden

Lieve mama, het is heel lief van je dat je je partner gunt om zijn eigen ding te doen. Maar daar heb jij net zo goed recht op na een hele dag met je kleine!! En als ik heel eerlijk ben: ‘eigen ding’ zit er heel even niet in als je een kleine hebt van een paar weken oud? Ik gun m’n partner (en mezelf) ook af en toe even een adempauze. Maar dan doet de één even iets in of rondom het huis. Óf mijn moeder komt eventjes om een rondje met de wagen te doen (daar valt hij altijd lekker in slaap). Je doet jezelf tekort ❤️.

één maand geleden

Ps: zeker niet om het verder op te stoken, maar minimaal steeds twee biertjes vind ik erg flink! Wat kan hij daarna nog met de baby doen? Veel dingen worden dan afgeraden omdat er risico’s aan zitten. Ook als je het bij twee houdt.

één maand geleden

Tip: is er iemand in jullie nabije omgeving die met hem kan praten? En wel tot hem kunnen doordringen? Zijn ouders? Vrienden? Zij kunnen het mogelijk rustiger brengen, zonder emotie.

één maand geleden

Je hebt toch samen een kind gekregen denk ik dan... Oke je mag best je eigen ding doen hoor begrijp me niet verkeerd... Bedoel mijn man gaat ook avondje sporten of dagje crossen... Of andersom ga ik ff wat voor mezelf doen... Maar jij zit ook nog in je kraamweken moet nog herstellen en dat vergeet die denk ook even... Vind echt vervelend voor je..en hoop dat jullie wel tot een oplossing kunnen komen samen en dat hij inziet dat hij ook gewoon thuis hoort te zijn! En niet de hele tijd na ze werk nog even de hort op... Het is geven en nemen vind ik!

één maand geleden

Dit klinkt voor mij als wegloopgedrag. Wat zit daar achter? Is hij onzeker of ongelukkig over zijn nieuwe rol als vader? Misschien kunnen jullie dat gesprek aangaan, in plaats van te focussen op hoe het zich uit want dan voelt hij zich waarschijnlijk aangevallen.

één maand geleden

Dit kan echt niet hoor. Bij onze eerste ging het ook zo, stevig gesprek over gevoerd. De eerste maanden met een baby heb je nu eenmaal weinig me-time, en hij dus ook. Ik neem aan dat hij ook een kind wilde? Over een tijdje ligt die kleine iedere avond om 19u op bed, dan kan die zn gang weer gaan. Maar nu is het gewoon even aanpoten, ook voor hem!