24 Reacties
2 dagen geleden
Toevallig gaan we morgen ook voor ons 2e zoontje haha, ik vind het ook weer spannend. Bij ons eerste was het wel pittig en voornamelijk in de nacht, maar meestal is het alleen de eerste nacht zwaar en daarna merk je niet veel ervan. Zorg dat je voor alle zekerheid zetpil thuis hebt liggen, succes 🍀
2 dagen geleden
Mijn zoontje heeft donderdag zn 2e dosis Rota druppels gehad en de 3 maanden vaccinatie.
Ik heb hem 's avonds na zn laatste voeding bij me gelegd in bed en hij heeft de hele nacht door geslapen.
Vrijdag was hij wel wat hangerig en hij wat meer dunne ontlasting (.en meer vieze luiers) maar geen koorts.
Zaterdag wat hangerig, maar verder lekker vrolijk. En vandaag weer gewoon zichzelf.
Ligt echt verschillend per kind
Succes. En blijf zelf vooral rustig en ontspannen ook tijdens de prikken. De kleine voelt jouw spanning en daar reageert het op. (Zeiden ze bij ons bij het consultatiebureau)
2 dagen geleden
Check anders ook dit recente topic hier in de groep met precies dezelfde vraag en veel reacties:
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2025/vaccinatie-3mnd-Pe5mlPz
2 dagen geleden
Hier amper last. Ja iets van de rota druppels. Dan drinkt hij wat anders, zoals kleinere beetjes. In de middag was hij iets huilerig, dus lekker thuis ‘gehangen’ met hem. Hij kreeg ze ‘s morgens dus overdag veel aan het fietsen met de beentjes tegen spierpijn. Huilen was maar kort gelukkig 🩵.
Veel sterkte! Hopelijk valt het alles mee.
2 dagen geleden
Hier vrijdag de vaccinaties gehad. We hebben niet de rotadruppels gegeven. Maar wel de standaard 3 maanden vaccinatie.
Hij was ‘s avonds hangerig en had koorts. Maar gisteren ochtend weer helemaal zichzelf.
2 dagen geleden
Ons meisje kreeg de prikjes tegelijk, dat was natuurlijk wel even gemeen, maar beter dan 1 voor 1. We hadden de mazzel dat er een extra persoon was die kon prikken.
Ze ging hard huilen en bleef daarna ook wel een beetje huilerig en hangerig. Maar het viel mij alles mee.
In de dagen daarna een heel klein beetje verhoging gehad, maar altijd onder de 38 gebleven. Ze sliep wat meer en wilde graag vastgehouden worden, maar verder eigenlijk een blij meisje.
Van de 2e rota vaccinatie had ze wel wat meer last. Buikkrampen, stink scheetjes en dunne groene (stinkende) ontlasting.
2 dagen geleden
afgelopen woensdag heeft onze dochter ze gehad, ze kreeg beide prikken tegelijk (2 artsen aanwezig) ik schrok van haar reactie, want ze leek echt veel pijn te hebben. super blij dus dat ze ze tegelijk kreeg, lijkt nog erger als ze al zo’n pijn heeft en dan nog n keer moet ... (wij hebben geen rota gedaan zowel eerste keer als nu niet) gelukkig mocht ik haar meteen troosten en kon ze weer lachen. thuis in slaap gevallen en 3 uur later begon ze een beetje te mopperen, dus heeft ze verder geslapen bij mij, toen werd ze wakker met flinke koorts, ze was erg huilerig dus zetpil erin en toen leek het beter te worden. tot de nacht kwam .. vanwege koorts mochten we niet inbakeren dus ze had last / pijn, overprikkeld, oververmoeid en dan ook nog is voor het eerst niet ingebakerd slapen. 6 uur lang gehuild … ze sliep om 03:30 volgende dag nog een beetje huilerig en hangerig, maar die dag daarna heeeeel veel geslapen en verder nergens meer last van!
we weten nu beter wat we kunnen verwachten, want we hadden met veel dingen totaal geen rekening gehouden (bijv. dat inbakeren 🙈)
2 dagen geleden
Hier heeft onze kleine de prikjes vrijdag gehad. Na de eerste keer rota druppels was het drama... veel huilen door krampjes etc deze keer 0 klachten. Ook van de vaccinaties bijna niks gemerkt alleen eerste avond iets verhoging maar dat was de ochtend erna al voorbij. Wel zijn de 2 plekken rood en voelen dik/hard aan.. maar hoorde dat dit normaal is en vanzelf weer verdwijnt ☺️! Veel succes!!
2 dagen geleden
de eerste keer had mijn zoontje lichte koorts, dat was na 3 uurtjes weg en aan hem merkte je verder niks, wel had hij veel krampjes paar dagen lang door de rota druppels, en 2e keer met 3 maanden had hij 1x 37.6 en verder reageerde hij er niet op
2 dagen geleden
Onze eerste had vnml last van de spierpijn in z’n beentjes, verder zelfde middag beetje verhoging wat de dag erna weg was
2 dagen geleden
Mijn zoontje is een heel vrolijk en rustig ventje. Toen hij deze prikken kreeg, moest hij zo hard huilen, helemaal overstuur. Alsof hij echt pijn had en zich bedonderd voelde ofzo. Ik vond het zooo zielig, m’n moederhart brak. ‘s avonds hing hij als een koala beertje tegen me aan, lekker kroelen en slaapjes doen. Hij heeft toen weliswaar de hele nacht doorgeslapen! Volgende dag niks meer aan de hand. Kijk wel al enorm op tegen de volgende priksessie over aantal weken. Ik snap dat het voor een goed doel is maar toch….
2 dagen geleden
Paracetamol was echt wel nodig vanwege pijn in de beentjes en ontroostbaar huilen een aantal uren na de vaccinaties. Daags erna was het weer prima
2 dagen geleden
Schrik reactie tijdens de prikjes (er waren 2 artsen dus de prikjes werden tegelijkertijd gedaan) en huilen maar snel kunnen troosten. 'S avonds wat verhoging dus wel paracetamol 60mg toegediend. Best ok geslapen en volgende dag geen bijzonderheden :)