579 Reacties

één jaar geleden

Het lot van de tweede haha, die moet maar mee in de flow 🤭 De BSO zit in hetzelfde pand als het KDV dus wel fijn dat ze dan zo vroeg in de ochtend nog even samen zijn. Inprincipe mag ze ook daar ontbijten (als je ze voor half 8 brengt) maar ze eet zo slecht dat we dat nu nog thuis doen. Mijn kind leeft op gebakken lucht🤣 Hoe zijn die van jou met eten? Haha jouw man is nog veel socialer dus. Dat is dan wel eens lastig. Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Luuk. Inderdaad knap van een 6 jarige. Ik kan me zo voorstellen dat hij bij het cupcake café niet aan de droge suikervrije koekjes zat hahaha.

één jaar geleden

Dat is zeker fijn. Ik heb goede broodeters en waardeloze avondeters 😅. Vooral Luuk eet echt veel brood, 4 of 5 meestal per maaltijd 😬. Maar qua avondeten maak ik ze allebei niet echt ergens blij mee. Ze zeggen allemaal dat het goedkomt, dus ik geef er maar niet teveel aandacht aan. Maar irritant vind ik het zeker. Haha, nee.. in het cupcake café was het niet echt suikervrij 🤣. Diabetesverpleegkundige had ook gezegd dat hij gewoon mocht doen wat hij wilde, omdat hij nog een beetje eigen insuline productie heeft (komt ook nog stil te vallen, maar wanneer dat is, weet niemand. Kan een week tot een paar maanden duren). Maar toen kwam hij thuis en had hij een cupcake en een suikerspin op. Je begrijpt al, hij ging als een raket omhoog met zn glucose 🤣). Maar hij had er ontzettend van genoten en dat is ook heel wat waard!

één jaar geleden

Wauw zoveel sneden brood?! Dat krijg ik per dag amper op haha. Ik probeer er ook niet te veel aandacht aan te schenken maar blijft wel lastig. Als we er helemaal niks van zeggen dan eet ze gewoon niet. Met drinken is het nog veel erger. Hierdoor kan ze dus niet goed poepen en is dat weer drama. Ze lijkt graag de controle te willen hebben. Haha ja dan snap ik wel dat z'n glucose door het dak ging. Gelukkig heeft hij er volop van genoten. Hoe was de sprong rond 6 weken bij jullie kindjes? Ik dacht dat Julia hem oversloeg maar ze is al de hele dag onrustig en gigantische krampen. As we speek staat m'n man haar weer heen en weer te schudden en zij maar krijsen.

één jaar geleden

Zoveel ja, soms lijkt het wel alsof zn eten in een zwart gat terecht komt. Zeker op woensdagmiddag als hij thuis eet, dan zijn 7 boterhammen tussen de middag echt geen uitzondering 🙈. Vervelend dat Emily zo'n dramatische eter is. Heb je ook al wel eens een vakjesbord geprobeerd? Dat ze mag kiezen welk vakje ze leeg eet ofzo, dan denkt ze misschien dat ze er controle over heeft 😉. Maar met drinken en (niet) poepen is al helemaal vervelend. Dan kom je echt in zo'n vicieuze cirkel te hangen van poepen doet pijn, dus ik houd het wel op en dan zit het nog vaster. Maar ja... leg dat maar eens uit 🤪. De 6 weken sprong vond ik ook pittig hoor. Paar dagen dat ik 's avonds zat te janken omdat ik helemaal op was van het lopen, troosten en nou ja.. ik hoef het denk ik niet uit te leggen 😉. Werd vanochtend gebeld dat Emma vrijdag kan komen voor het laseren 😊

één jaar geleden

Jeetje mina die Luuk haha. Vreetzak🤣 Ik dacht dat we de vakjes fase inmiddels voorbij waren haha, maar is wel een goed idee van je. Ik ga het eens proberen. Die vicieuze cirkel is idd nu erg aan de orde. Ik heb inmiddels een drink/eet/plas/poep kalender gemaakt. We gaan maar weer vakjes aankruisen en belonen als het goed gaat. Ik kan me goed voorstellen dat je er van moest huilen van die 6 weken sprong. Overdag lijkt het wel goed te gaan. Alleen einde middag slaapt ze liever niet tot en met begin van de avond. Fijn dat Emma vrijdag al kan komen. Succes alvast!

één jaar geleden

Wow, das een half brood dat Luuk dan naar binnen werkt 🤣 Nou ja, krijgt hij in ieder wat binnen als er 's avonds zo slecht gegeten wordt 🤭 Romée is ook meer een broodeter, maar houdt het bij 2 per maaltijd. Het avondeten gaat de laatste weken iets beter. We zijn nu ook niet meer van het geen aandacht aan geven en zo laten. We scheppen haar niet teveel op maar dan moet het bordje wél leeg. Over het algemeen doet ze dat nu prima, eindelijk! Wat fijn dat Luuk kon genieten van het feestje. Ook logisch dat dat nog niet helemaal gaat zoals het moet. Heeft ie veel last van zo'n hypo? Die 6 weken sprong was inderdaad pittig hoor, hier ook. Veeeeeel kramp en huilen. Hier staat sprong 2 bijna voor de deur. Ik ben er nog niet klaar voor!! 😅 Vannacht was Loran misselijk en spuugde me helemaal onder. Ik had niet genoeg doekjes bij de hand en vroeg m'n man te helpen, maar die lag te ronken. Dus toen gooide ik m'n volume iets omhoog. Hij schrok zich helemaal de rambam 🤣🤣🤣 Geen medelijden, want ik was alweer 1,5 uur met Loran bezig om hem rustig en in slaap te krijgen. Hopelijk doet ie het vannacht wat beter. Ik heb toch vaak het gevoel dat ik de nachten alleen doe. De luier hoeft niet meer verschoond, dat redt ie wel. Ik moet dus 2 of 3 voedingen doen en aangezien Lorans bedje naast mij staat ben ik ook de sjaak met spugen, geluiden maken etc. Pff. Ben er soms wel ff klaar mee. Herkenbaar? Dat van de opvang is balen hoor, hier inderdaad net zo. Nu we vorig jaar verhuisd zijn is de huidige opvang gewoon niet handig meer. Maar die meiden daar zijn zó lief! We vinden het echt heel erg. Hopelijk komt het hier ook goed. De eerste week van januari hebben ze allebei 2 wenochtenden. Doen ze dat bij jullie ook JJ? Wat fijn dat Emma vrijdag al aan de beurt is! Hopelijk daarna snel resultaat 😊

één jaar geleden

Goed dat Romée haar bordje leeg eet. Toch fijn als er 's avonds ook wat in gaat. Laatst was mijn neefje hier tijdens het eten. Die eet gewoon serieus meer dan Emily. Terwijl hij pas 1,5 is. Dat vond ik toch wel even een ding hoor. Oh joepie, weer een sprong op de planning. Ik zag in de oei ik groei app dat sommige sprongen bijna een maand duren. Why?! 🤣 Sprong 2 (is bij oei ik groei 3) is gelukkig maar kort. Misschien helpt dat iets Kaatje haha. Wat rot dat Loran zo misselijk was en je de volle laag kreeg. Terecht dat je even je man wakker maakte. Lijkt me heel vervelend om dat alleen te moeten doen. Zou hem toch eens wat vaker in zijn zij porren, dat hij aan de beurt is om te troosten🤭 Jammer dat jullie dat ook hebben met de opvang. Het vertrouwen moet dan echt weer groeien bij de nieuwe. Als het goed is gaat Julia wel wennen. Ze bellen me geloof ik begin januari daarover. Heb besloten om pas 1 februari te beginnen met werken. Had nog wat vakantiedagen van vorig jaar staan.

één jaar geleden

Hee meiden, Ik ben al een tijd niet meer actief geweest in deze groep maar ik wilde jullie toch even laten weten dat ik zondag 11.12.22 bevallen ben van onze prachtige regenboog zoon Bowie 💙🌈 nadat mijn vliezen spontaan (wat eerder dan gepland) gebroken waren (37+1). Ik ben zo verliefd op hem! We maken het naar omstandigheden goed!

één jaar geleden

Reactie op Toetje14

Hee meiden, Ik ben al een tijd niet meer actief geweest in deze groep maar ...
Fantastisch, Toetje! Gefeliciteerd met de komst van Bowie! Wat zal het een opluchting voor jullie zijn dat hij er is. Als je eraan toe komt willen we graag een foto zien natuurlijk. Heel veel geluk! 💜

één jaar geleden

Haha, ik kreeg ooit eens het vakjesbord tip van iemand voor Roos. Heb het zelf uiteindelijk nooit geprobeerd. Maar wie weet helpt het 😉. Merk je dan ook bij Emily dat het poepprobleem erger is in spannende periodes, zoals nu in de sinterklaas periode of maakt dat niet uit? Hopelijk gaat deze opvang ook zo goed bevallen Kaatje 🙏. Lastig als je zo tevreden was over de vorige en toch over moet stappen lijkt me. Oh gets, echt zo'n moment of joy zo middenin de nacht 🤭. Haha, ik zie het helemaal gebeuren zo met je man. Ongekend hoe ze er doorheen kunnen slapen 🙈. Ik kan er soms ook wel chagrijnig van worden als ik met een huilende baby rond loop en hij filmpjes op dumpert ligt te kijken en zich op een gegeven moment lekker omdraait en gaat slapen. Als ik zeg hoeveel luiers hij heeft verschoond, geloven jullie het misschien niet... maar de teller staat echt op 0 🙈. Oh neeee, komt er weer bijna een sprongetje? Getver. Ook zo geen zin in! Precies met de kerstdagen natuurlijk 🤣. Wat een hel als een sprong een maand duurt, dat is toch niet vol te houden 🤡😬? Luuk heeft er soms helemaal geen last van en soms wel. Laatst had hij er een in zn slaap en toen kregen we hem ook bijna niet wakker, zeiknat van het zweet en met moeite wat suiker erin gekregen. Die duurde ook ff tot het bij trok. Toch nog wat extra tijd eraan vast geplakt dus JJ. Lekker hoor! En denk dat jongens sowieso meer eten JJ, is hier iig wel. Bij Roos denk ik soms ook; hoe kun je hiermee functioneren? Ohhhh, toetje.. gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet er met volle teugen van! Hoop dat je een vlot herstel van de bevalling hebt en laat je lekker verwennen ❤️. Hoe is het met jou, Sanver 😘?

één jaar geleden

Slapen ze trouwens bij jullie ook slechter nu het zo koud is? Emma is echt dik ingepakt en nog niet echt warm te krijgen, dus die belandt de afgelopen dagen halverwege de nacht bij ons in bed. Ze heeft een dikke slaapzak, kleren nog aan en dan 3 dekens erop, waarvan 1 dubbel omdat die eigenlijk in het ledikant hoort 🙈. Bedje ook voorverwarmd nu. Maar dan wordt ze wakker en voel ik aan die nek en dan voelt ze toch nog niet echt lekker warm. Maar het is hier op zolder ook echt koud. Bij Luuk op de kamer gaf zijn wekker aan dat het 9 graden was bij hem, bij ons is het nog kouder. Zou me niet verbazen als wij rond de 5gr zitten 🙈.

één jaar geleden

Reactie op Toetje14

Hee meiden, Ik ben al een tijd niet meer actief geweest in deze groep maar ...
Gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat fijn dat hij er is. Hij kon duidelijk niet meer wachten 😉 Leuke naam ook. Ik zou het leuk vinden om af en toe eens te horen hoe het met jullie gaat. Heel veel geluk🍀

één jaar geleden

Bij spannende periodes heeft ze er inderdaad meer last van. En dan ook nog een zusje erbij die aandacht vraagt. Dan is niet poepen ook een vorm van aandacht krijgen natuurlijk. 0 luiers?! Hoe dan?! Haha🤣 dat heeft hij mooi ontlopen🤭 ik geloof dat mijn man bij mij een beetje aan de ketting zit wat dat betreft haha. Die schop ik gewoon uit bed. Uit zichzelf gaat hij savonds al met haar heen en weer lopen zodat ik alvast kan slapen wanneer ik de nachtfles geef. Mooie timing met de volgende sprong 😅 Lijkt me ook wel eng wanneer Luuk een hypo in zijn slaap krijgt. Roept hij dan wel in zijn slaap omdat je toch bij hem was? Als ik 1 februari begin ben ik nog thuis op Julia haar eerste opvang dag. Dat vind ik wel een fijn idee. Wat je zegt over Roos is herkenbaar. Ik snap ook echt niet hoe ze nog zo fanatiek kan rennen en springen met zo weinig eten. Ik krijg ook altijd een broodtrommel terug van school met van die afgevreten korstjes haha. Julia slaapt heel goed, als ze eenmaal in slaap is gevallen. Wij hebben radiatorknoppen van Tado. Daarmee blijft haar kamer altijd op dezelfde temperatuur (rond de 17 graden nu dus dat scheelt behoorlijk met jullie kamer). Ze ligt in haar kleertjes, puck a baby en een katoenen deken (dubbel geslagen). Op onze kamer ligt ze onder een teddy deken want daar is het ietsje kouder. Wat een koukleum is Emma dan. Als zelfs 3 dekens erbij niet werkt met die temperatuur🤭

één jaar geleden

Heb wel eens gehoord dat kindjes met poep issues vaak slimmeriken zijn. Geen idee of het waar is (en je hebt daar nu ook helemaal niks aan 🤪). Toen Emma 6 weken was zei ik tegen hem dat ik het best knap vond dat hij nog geen luier verschoond had. Nu lijkt het wel een sport te worden voor hem om het zo lang mogelijk niet te doen 🤣. En natuurlijk doe ik dat ook zelf. Hij zou het best doen als ik het vraag hoor. Maar de nachten neem ik sowieso al van het begin op me en dan hoeft hij van mij niet wakker te worden. Als ik voed, heb ik net zo snel die luier verschoond als dat ik hem wakker heb gemaakt (alhoewel ik ook niet meer hoef te verschonen in de nacht). En overdag ben ik dus blijkbaar ook altijd de sjaak 🤣. Die sensor die Luuk heeft staat in verbinding met zijn telefoon (die dus altijd bij hem in de buurt is) en die is weer gekoppeld aan onze telefoon. Als hij dan een hypo heeft krijgen wij een alarm (en daar kan zelfs mijn man niet doorheen slapen 🤣). Haha, koukleum idd. Is Roos ook. Luuk daarentegen heeft het weer snel te warm (zoals mij). Afgelopen nacht heb ik ze maar bij mij gepakt op een gegeven moment toen ik om 3u besefte dat ze zich elk uur had gemeld 🤭. Toen sliep ze heerlijk verder.

één jaar geleden

Haha nou dat is dan nog positief eraan. Ze is wel pienter vind ik dus wie weet klopt het ook. Haha wie weet heeft hij voor het einde van het jaar nog geen luier verschoond🤭 zouden ze daar ook mijlpaalkaarten voor hebben? 🤣 Dat lijkt me ook wel een beetje het nadeel van borstvoeding, dat de man daarbij zich dan toch minder "aangesproken" voelt. Wat handig dat jullie het dan altijd horen van Luuk. Geeft wel een veilig gevoel denk ik. Lekker warm met Emma samen🥰 Vanochtend laatste controle gehad bij de verloskundige. Het lukte me zowaar om heen én terug te wandelen, alleen nu wel flink last van m'n bekken. Julia helemaal ingepakt meegenomen. Krijsen omdat ze werd aangekleed🙈 Vindt Emma dat ook zo vervelend als ze mee naar buiten moet? Julia heeft maar eventjes geslapen vanochtend vanwege die afspraak en nu ben ik bang dat het weer niet gaat lukken. Ik dacht om half 1 dat ze was gaan slapen maar ze lag dus gewoon al die tijd te kijken 🥴 Dus ik gecheckt of ze een vieze luier had, nope. Maar toen wilde ze natuurlijk lekker bij mij plakken haha. Hopelijk gaat ze zo toch nog even zelf slapen. Kan ik ook even rusten🤞

één jaar geleden

Ik zie het best gebeuren dat ie aan het einde van het jaar nog geen luier heeft verschoond 🤭. Ik laat het weten als het zover is 🤣. Die sensor is echt ideaal idd 👍. Geeft zeker een veilig gevoel en ook fijn dat je ook als hij op school zit, toch een oogje in het zeil kunt houden. Hoe was de controle verder? Lukt dus al iets beter om wat meer te lopen? Emma vindt het prima om mee de kou in te gaan. Vanochtend uit bed geplukt toen het tijd was om ze naar school te brengen. Dus toen is ze in slaapzak onder een dikke laag dekens meegegaan. Later op de ochtend mee naar het dorp gelopen en even rondje markt gedaan. Maar dan vindt ze het ook prima en heb ik juist het idee dat ze beter slaapt. Met als resultaat dat het nu niet lukt 🤪. Is het bij jou nog wel gelukt?

één jaar geleden

Aaah, gefeliciteerd Toetje! Is de bevalling goed gegaan? Geniet lekker in ieder geval! Jeetje Sien, onder de 7 graden is gewoon diepvriestemperatuur 😱 Kun je niet een klein verwarminkje aan zetten voor je gaat slapen om de boel een beetje voor te verwarmen? Bij ons is het ook koud, maar 17 graden dus ik mag niet klagen vergeleken met jou 🤣 Gisteravond voor het slapen even de mobiele airco aan gehad om het een beetje op te warmen, dat was wel fijn. Loran heeft vervolgens ook 4 uur achter elkaar geslapen, dus of het toch hielp? Hij heeft z'n kleertjes aan, een slaapzak, dun fleecedekentje en nog een extra sprei. Maar als ik hem voed zijn z'n handjes altijd echt ijskoud. Z'n nekje voelt wel altijd lekker warm. Wow, dat je man nog geen enkele luier heeft verschoond. Die verdient een medaille! 😜 Hier was het juist andersom, ik had m'n eerste luier pas na een week ofzo 🤭 Wat een fijn systeem met Luuk. Anders kom je er natuurlijk nooit achter dat het mis gaat als hij slaapt. Is zo'n hypo niet om gevaarlijk? Hoe gaan ze daar bij op school mee om? Lijkt me best spannend om daarop te moeten vertrouwen. Gelukkig dat je ook dan mee kunt kijken. Hier vindt Loran het aankleden om naar buiten te gaan ook maar niks. Maar zodra we rijden/lopen is het meestal over. Tenzij hij honger heeft 🤭 Wat balen dat je na het lopen zo'n last van je bekken had JJ. Duurt het nog lang voor je terecht kunt? Romée had haar tweede wendag op school vandaag, nu een hele dag. Het ging weer goed, ookal vertelt ze niet zoveel. Maar dat is kinderen eigen geloof ik. Ze had wel met haar nichtje gespeeld die in groep 2 zit. Soms hebben ze samen pauze. Wat ik wel vervelend vond is dat ik haar nergens op het plein zag toen ik haar kwam ophalen. Toen kwam er ineens een vader met zijn dochter met Romée mijn kant op. Ze kon haar rugzak blijkbaar niet om krijgen en was in de klas gaan zitten tot iemand kwam helpen, de schat. Wel vervelend dat de juf haar blijkbaar niet gemist had. Nu was er een klassenassistent ivm ziekte van de juf, en ik snap dat het met een groep kleuters chaotisch kan zijn, maar toch.. Morgen wordt ze dan echt 4, we gaan een dagje naar Wildlands. Zondag komen de opa's en oma's dus. Lekker rustig 🤭

één jaar geleden

Haha doe maar Sien. Dan krijgt ie een sticker 🤣 Qua lopen gaat het inderdaad wel vooruit. Heb er de hele dag last van gehouden maar merk dat het met rust wel weer over gaat. Alleen trap lopen ging even moeizaam vanavond. Julia is uiteindelijk naast mij in bed op het aankleedkussen in slaap gevallen. Vanavond is het weer moeilijk om haar naar bed te krijgen. Vanaf de voeding van 5 uur heeft ze hooguit 3 kwartier geslapen. Is Emma nog gaan slapen? Heel fijn dat Emma zo makkelijk mee gaat. Handig dat je haar dan gewoon in de slaapzak meeneemt richting school. Die ga ik onthouden. Ik zie regelmatig moeders op het schoolplein staan zonder baby waarvan ik weet dat die op dat moment alleen thuis liggen te slapen. Ik vind dat toch wel een ding hoor. Van 1 kan ik het wel begrijpen, die woont tegenover school en neemt de babyfoon mee. Ik las laatst hier op het forum een topic over de hoge energieprijzen en tips voor in huis om energie te besparen. Daar was iemand die hete pannetjes water ging zetten om de kleren mee op te warmen zodat de verwarming minimaal aan hoefde. Vond ik wel wat ver gaan haha. Maar misschien een idee Sien🤣 Julia haar handjes zijn ook ijskoud wanneer ze niet in de puckababy ligt hoor Kaatje. Denk dat dat toch wel normaal is? Als z'n nekje goed voelt is het prima toch. Ik was van de week gebeld voor een plekje bij de fysio, maar toen had ik al een andere afspraak staan die ik ook niet wilde verzetten. Dus dat wordt 2023. Hoe gaat het met jouw klachten? Fijn dat het op school weer goed ging, al vind ik het wel gek dat ze haar dus uit het oog zijn verloren. Goed van dr dat ze in de klas is blijven wachten. Slimme meid. Emily vertelt ook weinig van school, zeker in het begin niet. Ik moet specifiek vragen of ze bijvoorbeeld heeft geknutseld en in welke hoek ze heeft gespeeld. Zomaar opeens kan ze net voor het slapen gaan of middenin een ander gesprek vertellen over school. Dus dat komt wel bij Romée hoor. Jullie hebben vanuit school ook een app toch waar ze foto's etc. in plaatsen? Alvast een hele plezierige dag morgen! Leuk Wildlands!

één jaar geleden

Gefeliciteerd met Romée, Kaatje! Maak er een mooie dag van samen in Wildlands! Lukt zo'n dagje uit al goed met je bekken en verzakking? Fijn dat de wendagen goed zijn gegaan. Hier wordt ook weinig over de schooldagen verteld, schijnt normaal te zijn idd 😉. Je zou idd denken dat ze zeker bij een wendag een extra oogje erop zouden houden, kan me voorstellen dat dat niet helemaal fijn voelt. Vervelend dat ze ook al bij de wendag een vervanger had 🙈. Een hypo kan gevaarlijk worden als je te ver door zakt zegmaar. Maar je wordt op tijd gewaarschuwd door de sensor, dus zo diep kom je eigenlijk niet. En als dat wel zo zou zijn, dan hebben we ook een neusspray die we kunnen geven in afwachting tot de ambulance. Maar dan hebben we al veel alarmbellen gemist, voordat we zover zijn 😉. Misschien moeten we idd gewoon even verwarmen idd. Mijn man wilde het van de week doen, maar hij mocht het niet van mij 🤣. Heb zo'n hekel aan verwarming in de slaapkamer 🙈. Emma heeft een slaapzak met wantjes, ideaal. Was die koude handjes onder mn pyjama zo beu middenin de nacht 🤣. Haha, die pannetjes 🤣🤣. Ik zie het al voor me 🤭. Zo lang Emma slaapt maak ik ze niet wakker 😉. Maar laten liggen durf ik idd ook niet. Dus dan gewoon even van bed naar kinderwagen en een paar dikke dekens erop voor mijn koukleum 😜

één jaar geleden

Gefeliciteerd met Romée! Nu is ze écht een grote meid 😊 Verwarming aan is idd niet prettig om mee te slapen. Maar dat jullie huis dan zo koud wordt, brr. Op onze slaapkamer staat de verwarming ook nooit aan, de enige waar de knop van kapot is. Maar dan wordt het alsnog dus niet heel koud. Wat handig een slaapzak met wandjes. Ook wel lekker voor jou Sien haha. Kan me zo voorstellen dat je niet op die koude handjes zat te wachten. En extra handig dat je haar dan kunt overleggen in de wagen.