579 Reacties

één jaar geleden

Ons huis is echt vreselijk geïsoleerd, is in '86 gebouwd, maar echt waardeloos isolatiemateriaal gebruikt. Maar we zijn bezig met 2 bouwkavels, dus hopelijk gaat dat wat worden. Een van de bouwkavels grenst aan onze achtertuin, zou ook wel een grap zijn als we daar zouden gaan bouwen 🤣. Het andere bouwkavel heeft ook wel echt onze voorkeur, maar de buren daar houden het nogal tegen. Dus weet niet of dat wat kan worden. Vanochtend weg geweest voor tongriempje en lipbandje. Hij dacht dat vooral het tongriempje problemen gaf, dus lipbandje is niks mee gedaan. Hopelijk is dit het 🙏. Ze drinkt nu iig zonder bijgeluiden 😉.

één jaar geleden

Gisteravond in de wieg, slaapzak is nog om in te groeien 🤭

één jaar geleden

Dat zou idd wat zijn, kan je al lopend verhuizen 🤣 Wel gaaf om je eigen huis te kunnen bouwen. Fijn dat het goed is gegaan bij Emma en je direct resultaat merkt. Moest ze niet huilen? Ach wat een schatje zo in de wieg🥰

één jaar geleden

Alle spullen over de heg gooien en we zijn verhuisd idd 🤣. Ze moest zeker huilen en ze was zo boos 🙈. Volgens hem zou ze er helemaal geen last van hebben, maar als ik ze nu aanleg huilt ze juist eerst even. Ze kan haar tong ook wel echt duidelijk meer bewegen, misschien is het ook wel een stukje wennen? 🤷🏼‍♀️ Ze slaapt ook meer dan normaal, ook niet gewend😬

één jaar geleden

Reactie op Toetje14

Hee meiden, Ik ben al een tijd niet meer actief geweest in deze groep maar ...
Wauw toetje gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat een mooi nieuws. Geniet samen 💙

één jaar geleden

Reactie op Sien1986

Haha, ik kreeg ooit eens het vakjesbord tip van iemand voor Roos. Heb het z ...
Gefeliciteerd met Romée, Kaatje! 🥳 Hier nog steeds geen nieuws helaas. Hoe langer ik de letrozol gebruik, hoe meer bijwerkingen ik ervaar. Ik ben al een paar weken heel somber en verdrietig, al zal dat ook komen door de uitblijvende zwangerschap. Ik huil meerdere keren per dag. Constant oververmoeid en veel hoofdpijn en spierpijn. Bovendien zijn de menstruaties moordend. Elke maand dankzij de letrozol precies op CD15 een eisprong en we doen hartstikke hard ons best, maar er gebeurt maar niets. Komende dinsdag is mijn NOD weer, maar ik weet nu al dat er weer niks is gebeurd, want sinds gisteren weer bruine afscheiding en 0,0 symptomen. We zijn heel druk om onze eetkamer voor de kerst af te krijgen, want we hebben beide dagen een huis vol familie. Dus ondertussen moet ik ook alle inkopen doen en het huis verder netjes hebben, terwijl ik ook gewoon fulltime werk. De laatste tijd heb ik het gevoel dat het me allemaal te veel wordt, maar heb geen idee wat ik eraan moet doen. Tot nu toe ben ik alleen steeds zwanger geworden in de zomervakantie en ga nu twijfelen of dat toeval of een signaal is. We 'moeten' nog twee rondes letrozol doen, maar het voelt zo zinloos. Ik denk dat ik zodra mijn menstruatie weer is doorgebroken ga vragen of we de laatste ronde mogen overslaan en misschien aan IUI kunnen gaan beginnen. Al zie ik daar als een berg tegenop, aangezien ik al zoveel last heb van die letrozol. En ik weet niet of daar een wachtlijst voor is oid. Dus hier gaat het niet zo lekker eigenlijk.. 😢

één jaar geleden

Reactie op Sanver

Gefeliciteerd met Romée, Kaatje! 🥳 Hier nog steeds geen nieuws helaas. Ho ...
Oh meid, wat naar. Ik begrijp je frustraties. Het is zó vervelend als je zo graag wil en het gebeurt gewoon niet. Je kunt er ook niks aan doen om het wél te laten slagen en dat is echt ongelooflijk frustrerend. Ik kan je alleen maar zeggen wat liever voor jezelf te zijn. Ik raakte ook pas zwanger toen de hele verhuizing etc achter de kiezen was. Daarmee wil ik niet zeggen dat rust de oplossing is, maar je hebt nogal wat voor de kiezen gehad. Heel logisch dat je lijf op is en dat het even niet meer gaat. Misschien moet je even een stapje terug doen. Kun je hierover niet met de huisarts in gesprek? Die kan best adviseren dat je je voor een paar uur per week moet ziek melden. Echt, er zijn mensen die zich voor minder ziek melden hoor! Het is belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Ik snap dat kerst afzeggen nu geen optie meer is, maar wees niet bang om om hulp te vragen. Kunnen anderen ook niet een gerechtje maken of wat meenemen? Als je er open over bent heeft men vast begrip voor je situatie en hoef je de schijn ook niet op te houden. Ik heb ook heel erg moeten leren voor mezelf te kiezen. Je mag daar best wat "egoïstisch" in zijn (hoewel ik dat het verkeerde woord vind). Heel, heel veel sterkte! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Sanver

Gefeliciteerd met Romée, Kaatje! 🥳 Hier nog steeds geen nieuws helaas. Ho ...
Wat ontzettend naar dat je je zo voelt Sanver! Ik kan mij helemaal vinden in wat Kaatje zegt, dat je goed voor jezelf moet zorgen en wellicht een stapje terug doen nu even nodig is. Het zou fijn zijn als je familie kan helpen met inkopen doen en het bereiden van het kerstdiner. Dan heb je iig 1 ding minder om over na te denken. Stress zal niet persé helpen bij een zwangerschap maar ik denk niet dat dat de oorzaak is hoor. In het ziekenhuis hebben ze als het goed is ook iemand waarmee je kunt praten over je gevoelens. Ik hoop dat ze je vraag om alvast te starten met IUI serieus nemen. Zeker als er een wachtlijst zou zijn, is het fijn dat je daar dan iig al op wordt gezet. Ik ben toen door de lange wachtlijst in het ziekenhuis uitgeweken naar Nij Linge. Heel fijn geholpen daar. Misschien nog een idee? Veel sterkte! En als je je gevoelens even kwijt wilt aan ons, deel ze gerust.

één jaar geleden

Oh Sanver, ik heb nooit in hetzelfde schuitje gezeten als jij, maar kan me zo goed voorstellen dat je verdrietig, gefrustreerd en dat het je allemaal teveel wordt nu. Maar wat Kaatje zegt idd, ben lief voor jezelf. Je vraagt al veel van jezelf door heel dit traject en dan nog de verbouwing thuis. En dan ook nog de kerstmaaltijd erbij. Denk dat niemand het erg zal vinden als je om hulp vraagt... Dikke knuffel voor jou ❤️❤️❤️. En weet ons te vinden idd, nergens makkelijker om van jezelf af te schrijven als hier 😘

één jaar geleden

@Sien: huilt Emma nog bij het aanleggen of gaat het nu vanzelf? @Kaatje: Leuke dag gehad met Romée? Was het voor jou ook te doen een dagje Wildlands? Gisteren is Julia naar de babyspa geweest (hadden we cadeau gekregen). Die beentjes onder water, zó schattig! Met drinken was ze wat onrustig maar ze ging 's avonds direct slapen. We wisten niet wat we meemaakte haha. Vandaag hebben we een beetje een lastige dag. Amper geslapen en steeds huilen als ze neer werd gelegd. Ik houd m'n hart vast voor zometeen😏 Er lijkt nog regelmatig melk omhoog te komen, ook uren later nog. Soms met boer maar vaker niet. Hebben jullie kindjes daar ook last van?

één jaar geleden

Ze huilt niet meer bij het aanleggen, maar heb nog steeds het idee dat ze mee lucht aan hapt. Kan me ook voorstellen dat ze moet wennen, maar dit is het nog niet helemaal. Ze klakt ook nog steeds geregeld, niet altijd, maar wel de helft van de tijd ofzo. Wat leuk, de babyspa! Ik heb ook een bon gekregen! Aanrader dus :-). Vervelend dat vandaag zo lastig was. Is zo vermoeiend. Is ze wel goed gaan slapen? Ik heb ook nog steeds het idee dat er geregeld melk mee omhoog komt. Heb je wel het idee dat de overstap naar de andere melk iets (goeds) doet? Wij hebben weer een berg visite weggewerkt dit weekend. Gisteravond de baas van mn man (die tot middernacht bleef 🤪). Hele onrustige nacht gehad. Vanochtend en aantal ooms en tantes en vanmiddag nog vrienden. Ben echt bekaf. Emma ook overprikkeld. Was de 2 oudsten naar bed doen en hoorde Emma beneden huilen, hoor ik ook nog mn man keihard tegen haar schreeuwen dat ze eens op moest houden. Was echt woedend. Neem verdorie alle nachten op me, ga er altijd 's ochtends vroeg mee uit voor de andere 2, als ze huilt loop ik er altijd mee rond te kuieren en dan is ze een kwartier aan het huilen en dan kan hij het nog niet opbrengen om ze normaal te troosten. Echt om te janken dit. Helemaal klaar mee.

één jaar geleden

Reactie op Sanver

Gefeliciteerd met Romée, Kaatje! 🥳 Hier nog steeds geen nieuws helaas. Ho ...
Oh lieve Sanver ik had zo gehoopt dat je inmiddels mooi nieuws zou hebben. Wat enorm klote om te horen dat je er zo doorheen zit en dat je zoveel bijwerkingen hebt. Toen ik het niet meer trok ben ik door het ziekenhuis doorverwezen naar een psycholoog die ze gewoon daar in dienst hebben, is dat geen optie voor je? Ik heb daar heel veel aan gehad (en nog steeds) En wat de andere meiden ook zeggen ik denk dat niemand raar opkijkt als je om hulp vraagt omdat het veel is. Ik hoop dat ze je IUI snel kunnen en willen starten! Heel veel sterkte ♥️ ik denk aan je.

één jaar geleden

Dank jullie wel allemaal meiden! Bevalling is goed (en snel) gegaan! Om 00.15u vliezen spontaan gebroken en bowie om 05.05u geboren! Toevallig op wereld lichtjes dag! Het was af en toe best pijnlijk maar heb het goed doorstaan en volgehouden, erg trots! Herstel nu gaat ook redelijk en borstvoeding begin ik langzaam onder de knie te krijgen. Al verdenken ze me nu helaas wel van spruw gezien pijnlijke brandende brosten na voeden. Bij die kleine nog niks te zien gelukkig. Hoop dat die kleine snel terug komt op gewicht, daar zijn we nu hard mee bezig! Ah Sanver wat rot om te horen van je situatie! Het is ook echt zwaar en intensief!!! Helemaal niet gek als je zoveel op je bordje hebt, dat je er even helemaal doorheen zit! Wat de andere meiden zeggen, hulp vragen inderdaad! Ik heb ook super veel gehad aan mijn psycholoog na verlies van Ollie en weer zwanger worden etc. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen! 😘😘

één jaar geleden

Wow, wat snel Toetje! Het is een hoop natuurgeweld als je erin zit, maar magisch tegelijk 😊. Neem de tijd voor je herstel en fijn dat de borstvoeding goed gaat. Hopelijk gaat het meevallen met de spruw. Ook geen beginnende borstontsteking? Heb je fijne kraamhulp? Dat gewicht komt vanzelf wel als de borstvoeding eenmaal loopt, dan vliegen de grammen en de vetrollen eraan 🤣.

één jaar geleden

Hoe gaat het met jou M...? Wow wat een snelle bevalling zeg Toetje! Had je dan geen extra last van naweeën? Fijn dat de borstvoeding ook de goede kant op gaat. Voor je het weet zit Bowie boven z'n geboortegewicht.

één jaar geleden

Reactie op Sien1986

Ze huilt niet meer bij het aanleggen, maar heb nog steeds het idee dat ze m ...
Kan zeker dat ze nog even moet wennen. Het is wel leuk om een keer te doen zo'n babyspa maar zou er niet zelf mn geld aan uitgeven🤣 Toevallig een bon gehad voor in Etten-Leur of niet? Want zij stopt er binnenkort mee. De nachten met Julia gaan gelukkig nog wel goed. Het inslapen duurt soms even maar als ze eenmaal stil is slaapt ze wel een lange ruk. Dan maar overdag wat meer wakker. Beter dan in de nacht. Ze is rustiger met drinken over het algemeen en geen last meer van uitslag maar die benauwdheid blijft. Is dat bij Emma wel inmiddels helemaal over? Jeetje die baas kent ook de etiquette niet wat betreft op visite komen. Wel een beetje veel zo'n vol weekend. Kan me goed voorstellen dat jullie er genoeg van hebben. Zelfs je man raakte er van overprikkeld als ik het zo lees😉 Wel heel erg rot dat hij zo reageerde. Hebben jullie er op een ander moment nog over gepraat? Bij ons komt (gelukkig) nagenoeg geen visite meer. 2 vriendinnen moeten nog komen. Van 1 vriendin waren haar kindjes laatst ziek dus die heeft het even uitgesteld. De andere vriendin reageert niet terug op m'n berichten. Beetje vreemd. Heb de energie er niet voor om er achteraan te blijven gaan. Het is graag of niet.

één jaar geleden

Ja erg blij met verloop van de bevalling! Herstel daarna ook goed en niet opvallend veel of pijnlijke naweeën gelukkig! Heb inderdaad spruw dus begonnen met smeren. Ook begonnen met kolven om Bowie bij te voeden, gaat gelukkig goed! Hij is gisteren 20 gram aangekomen! Nog 170 te gaan en dan weer geboortegewicht!! Dank voor jullie lieve en motiverende woorden!! ☺️💙🌈

één jaar geleden

Nou, ik vond het ook nog best duur, zo'n babyspa 🤭. 45 euro voor 3 kwartier 😬. Dus zou het zelf ook niet zo snel doen, maar als cadeau leuk om te krijgen 🤣. Heb een bon gekregen voor bij ons in Zundert, hier in ons kleine durpje zitten er zelfs 2. Snap niet hoe dat dan kan, maar goed 😅. Lastig dat Julia zo benauwd blijft. Wat zegt de huisarts daarvan? Emma's benauwdheid is helemaal weg gelukkig! Heb ook het idee dat het tongriempje laseren haar goed heeft gedaan, ze slaapt overdag duidelijk meer. En niet de hele tijd last van boeren en scheetjes. Alleen de laatste dagen gaat het inslapen 's avonds wel heel slecht. Al een paar dagen bij mij in bed geslapen 🙈. We hebben het er niet meer over gehad. Was die avond te boos en gisteren was hij laat thuis, toen was Emma ook al onrustig toen hij thuis kwam. Dus niet het juiste moment. Vanavond hopelijk wel tijd om ff op het woord te gooien. Wij hebben idd ook weinig visite meer. Nog een paar vrienden en nog een groepje collega's van mij. Lastig van die vriendin, moet idd van 2 kanten komen. Vreemd als er dan ineens geen reactie meer komt. Heeft ze zelf ook kinderen?

één jaar geleden

Reactie op Toetje14

Ja erg blij met verloop van de bevalling! Herstel daarna ook goed en niet o ...
Gelukkig zeg! Fijn dat het zo meeviel. Wel balen dat je spruw hebt. Bij Bowie nog steeds niets te zien?

één jaar geleden

Reactie op Sien1986

Nou, ik vond het ook nog best duur, zo'n babyspa 🤭. 45 euro voor 3 kwartie ...
Dat meen je nie haha. Wat een hip durp🤣 Sinds kort zit er ook 1 in Roosendaal. Denk dat ik er wel een babymassage ga boeken. Vind het heerlijk om Julia te masseren. Ben nog niet terug geweest naar de huisarts. Morgen wel naar het cb waar ik het wil aankaarten. Blij dat het met Emma goed gaat nu. Nu nog even relaxed in slaap vallen 😉 lees op het forum dat het overal een beetje zo is rond deze periode dus dat geeft misschien wat troost. Kan je je dat soort dingen nog herinneren van Luuk of Roos? Ik merk dat ik echt veel vergeten ben al. Succes met het gesprek vanavond 😉 Ben van de week ook even pissig geworden op mij man. Zitten we in een koffiezaakje met de 2 meiden, gaat ie op z'n telefoon zitten terwijl ik Julia de fles geef en Emily de hele tijd wilt praten. Echt... 😏 Fijn dat bij jullie de visite nu ook nagenoeg allemaal geweest zijn. Krijg je eindelijk rust haha. Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen maar is altijd al erg op zichzelf gericht hoor. Ze heeft best een moeilijke tijd achter de rug maar ze kan op Facebook wel op iedereen reageren en in onze gezamenlijke WhatsApp groep ook.