16 Reacties

2 jaar geleden

Lekker onsamenhangend verhaal zie ik nu.. beetje slaap tekort

2 jaar geleden

Je geeft nu een heel zakje denk ik? Zou ik toch even tijdje half zakje proberen, geef het de tijd. Of misschien 3 kwart zakje 😅

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook last van moeilijke ontlasting, gebruik nu de helft van de lactulose die hij mag. 1,5 ml en hij poept ongeveer eens in de 5 dagen. Zolang hij een keer per 10 dagen poept, zou ik misschien toch de helft proberen en anders aankaarten bij de kinderarts

2 jaar geleden

Reactie op Doperwt

Je geeft nu een heel zakje denk ik? Zou ik toch even tijdje half zakje prob ...
Heeft het met een half zakje een tijdje nodig om op gang te komen? Een heel zakje ben ik na 2 dagen weer mee gestopt want dat gaf echt binnen 2 uur diarree 😑

2 jaar geleden

Reactie op Estrellas

Heeft het met een half zakje een tijdje nodig om op gang te komen? Een heel ...
Ja hier wel, volgens mij kwam het hier na 5 dagen of zoiets op gang. Het is alweer even geleden. Ook kans dat hij echt verstopt zit en daarom juist diarree heeft, dat dat het enige is wat er langs kan.

2 jaar geleden

Wij gaven het om de dag als het te goed werkte 😋

VRIEND

2 jaar geleden

Wij gaven het om de dag als het te goed werkte 😋
wij deden het ook een beetje op gevoel dat ze af en toe weer 'leeg' was. Om de 1 á 2 dagen en de andere keer weer elke dag. Hartstikke begrijpelijk het slaaptekort met kindje van 2 maanden!

2 jaar geleden

Wij hebben bijna 7 maanden forlax gegeven en in het begin werkte een half zakje en dat moest telkens opgehoogd worden. Je moet even kijken wat het beste werkt (en ook naar zijn gewicht), maar geef het een paar dagen de tijd. Forlax is geen laxeermiddel dat direct werkt, maar iets dat door het continue te gebruiken werkt. Het geeft bv geen lamme darmen. Je mag ook nooit zomaar direct stoppeb met forlax, dit moet je afbouwen. En geef je probiotica? Dit helpt hier ook met de stoelgang.

2 jaar geleden

Het is een beetje spelen zei onze kinderarts. Diarree/waterige poep betekent te veel, obstipatie en pijn met poepen te weinig. Hier hadden ze echt prima aan half zakje vaak. Als we meerdere poep luiers op een dag hadden deden we een dag niet. Soms poepten ze 2-3 dagen niet. Maar als ze geen buikpijn of perspijn hadden dan lieten we dat gewoon zo. Anders kregen we dunne poep. Lactulose zorgde hier juist voor extreme verstopping.

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Wij hebben bijna 7 maanden forlax gegeven en in het begin werkte een half z ...
Das misschien ook wel een goede. Welke probiotica raad je aan?

2 jaar geleden

Reactie op mormels

Het is een beetje spelen zei onze kinderarts. Diarree/waterige poep beteken ...
Ja lactulose is troep. Hij heeft vandaag op een heel zakje 2x gepoept. Dus het valt mee. Heb een half zakje geprobeerd en ook 2x daags een half zakje maar dan gebeurt er te lang niets waardoor hij zich ontzettend oncomfortabel voelt. Ik probeer het nu ff om de dag kijken hoe dat gaat

2 jaar geleden

Reactie op Estrellas

Das misschien ook wel een goede. Welke probiotica raad je aan?
Wij gebruiken bonusan 5 infantis. Als ik het een keer een dag vergeet kan hij meteen minder goed poepen.

2 jaar geleden

Ik herken het heel erg! Mijn zoontje is met 33+5 geboren en had ook dezelfde klachten als jouw zoontje. We waren ook flink aan het stoeien met forlax. Van elke dag ging hij aan de dunne en van om de dag bleef hij 1x per 3 a 4 dagen poepen. Inmiddels is de mijne ongecorrigeerde 4 maanden en gelukkig gaat het nu goed zonder forlax. Hij heeft nu bijna dagelijks normale ontlasting. Hopelijk heeft het bij jouw zoontje ook tijd nodig

2 jaar geleden

Dat had mijn baby ook, ik gaf glicirine suppo’s en die hielpen hem echt goed. Wanneer ik merkte dat hij ‘vol’ zat, dan duwde ik een suppo in zijn poepje en na een halfuurtje kwam alles eruit… dan soms na een uur of 4 nog een beetje. Maar dan was hij weer goed voor 2 dagen. Na een tijdje dan spontaan beginnen kaka doen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt 1 gram forlax bij zijn 1e ochtend fles via een spuitje of pipetje hij heeft altijd wel al last gehad van krampen en trunten hij heeft ook NEC gehad hiervoor 3x darm operatie en verschillende breuken en verstoppingen stoelgang is inderdaad meestal een spuitluier maar andere keren moeten ze echt persen en kreunen om dat het te vast is hier soms tot 7 poepluiers in verschillende kleuren en texturen wij proberen minstens 1 x daags zijn buik te masseren en te helpen met het temperatuuren in zijn poepje dan komt er ook weer heel wat stoelgang en scheetjes

2 jaar geleden

Wij hadden het ook. Maar door de forlax werden de krampjes zo erg en poepte hij de hele dag spuitluiers, enorm zielig. In overleg met de kinderarts over gegaan naar infacol en daar doet hij het nu goed op. Hij was trouwens 2 weken toen we zijn gestart