7 Reacties

2 jaar geleden

Ik kolf om de 3 uur en geef dit met de fles daarnaast oefen ik met de kleine Aan de borst 2 a 3x per dag 10 tot15 min. Tepelhoedje wil ook helpen voor het aanhappen/oefenen mijne gaat nu steeds beter aan de borst.

2 jaar geleden

Met hoeveel weken is ze geboren?

2 jaar geleden

Heb je al eens een consult gehad bij een lactatiekundige?

2 jaar geleden

Ik word nog door het ziekenhuis geholpen met de borstvoeding. Hier zeggen ze ook dat een premature baby de tijd nodig heeft om te oefenen en wennen om aan de borst te drinken. Het zou makkelijker moeten gaan als een baby wat meer vet op wangetjes heeft. Hier zeggen ze dat ik m'n tepel gewoon in de mond van m'n kindje mag stoppen, maar alleen als ze haar mond wijd open doet. Als ze dan niet effectief drinkt, dan tepel uit de mond en een nieuwe poging. Wat kan helpen om de mond te laten openen, is met je tepel over de bovenlip heen en weer te gaan en als er al een druppel melk uit je tepel komt dan stimuleert dat ook weer extra. En inderdaad kan een tepel hoedje helpen, al adviseren ze hier wel om iedere nieuwe poging eerst te beginnen zonder tepelhoedje.

2 jaar geleden

Reactie op Estrellas

Met hoeveel weken is ze geboren?
37weken en 1 dag

2 jaar geleden

Reactie op Cornelisa

Ik word nog door het ziekenhuis geholpen met de borstvoeding. Hier zeggen z ...
Ja ik kreeg deze tips precies hetzelfde niet opgeven en even de tijd geven te oefenen. Hier gaat het echt al een stuk beter(zonder tepelhoedje)

2 jaar geleden

37weken en 1 dag
Het is voor een A Term geboren kindje al heel vermoeiend om aan de borst te drinken. Laat staan voor een babytje wat nog jonger is. Ik heb heel veel gehad aan een lactatiekundige, kan ik je echt aanraden 🙂