1046 Reacties

één jaar geleden

Reactie op JYB

Onze dochter is voor het eerst verkouden. Straks even zoutoplossing halen. ...
Ik heb een diffuser met inmiddels 1 druppel eucalyptus op haar kamer staan. Luuf smeer ik op een zakdoek die ik onder het hoeslaken stop. Of bij papa op zijn borst smeren (ik ben allergisch)

één jaar geleden

Reactie op JYB

Ah ja dat omhoog houden is wel handig! Met de oudste hadden we nog een snot ...
Ik heb een gewone en automatische. Die automatische gebruik ik nooit 😅 vind mijn zoontje echt niet fijn en die gewone werkt veel sneller/beter

één jaar geleden

Reactie op Ab itsme

Hij heeft bij mij zo'n kwielslabber aan die ik dan omhoog vouw. Kwielt hij ...
Slim! Ga ik ook proberen

één jaar geleden

Omdat onze zoon enkele moeilijke momenten had vandaag (als in: hele dag crisis 😔) heb ik vandaag verschillende leren gekolfd en flesjes melk gegeven ipv live bv. Hij accepteert dit beter als hij hysterisch is, mijn borst duwt hij weg. Natuurlijk is de hoeveelheid inschatten niet makkelijk. Volgens de berekeningen van LLL kom ik uit rond 115-130ml. Ik gaf hem het meeste om zeker te zijn dat hij voldoende had. 1x liet hij 10ml over deze namiddag. Nu heb ik net weer 130ml gegeven als soort droomvoeding en hij dronk het vlot in 1 teug op. Nadien krijste hij als ik het lege flesje uit zn mond trok. Meteen een speen er in en dat was over. Kan ik er van uit gaan dat dit dan pure zuigbehoefte is en geen honger? Bij honger zou hij toch blijven huilen als hij door had dat er geen melk uit die speen kwam? 🤷 Pfff, na zo een moeilijke dag weet ik het allemaal niet meer 😕 wil hem zn bedje niet in laten gaan zonder dat hij verzadigd is. Zowel zijn als mijn nachtrust gaan daar onder lijden vrees ik 🙈

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Omdat onze zoon enkele moeilijke momenten had vandaag (als in: hele dag cri ...
Dat vraag ik me dus ook altijd af, maar ga maar uit van zuigbehoefte. Ze laten het idd wel merken als ze echt nog honger hebben!

één jaar geleden

Reactie op z.M.F.

Laten jullie baby’s ook veel scheetjes? Mijn zoontje echt veel meer dan mij ...
Mijn dochtertje is een scheetjes-koningin, en hard dat het soms gaat.😅

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Omdat onze zoon enkele moeilijke momenten had vandaag (als in: hele dag cri ...
Wat je al zegt inderdaad. Zuigbehoefte waarschijnlijk. Mijn dochter maakt na elke voeding een hoop drama omdat ik die fles eruit haal. Speen of duim erin en het is weer over. Een hele enkele keer blijft ze mopperen dus dan krijgt ze een klein beetje extra. Volg je gevoel! Je doet het goed mama❤

één jaar geleden

Kom net thuis en mijn moeder die opgepast heeft vond Luuk wat warm aanvoelen. Ook rode wangen, ik dacht aan tandjes. Dus ik temperatuur hem maar hij heeft juist onder temperatuur (36 graden). Ik weet even niet zo goed wat te doen want hij voelt wel warm…

één jaar geleden

Reactie op KimRu

Kom net thuis en mijn moeder die opgepast heeft vond Luuk wat warm aanvoele ...
Zeker weten dat je goed hebt gemeten? Misschien lekker even in badje of douche doen?

één jaar geleden

Reactie op KimRu

Kom net thuis en mijn moeder die opgepast heeft vond Luuk wat warm aanvoele ...
Misschien heb je dat al gedaan, maar even nog 2x meten? En diep genoeg erin gestopt?

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Zeker weten dat je goed hebt gemeten? Misschien lekker even in badje of dou ...
Heb 2x gemeten… en wel diep genoeg want doe het altijd op deze manier. Heel gek… ik ga straks om half 7 met pyjama aan doen nog een keer meten

één jaar geleden

Reactie op Bobo96

Wat je al zegt inderdaad. Zuigbehoefte waarschijnlijk. Mijn dochter maakt n ...
Ik geef meestal ook live bv en 2 dagen in de week krijgt hij flesjes afgekolfde melk als ik aan het werk ben. Dan krijgt hij een flesje van 125cc, maar als hij nog wil drinken krijgt hij meer. Hij heeft het wel eens gepresteerd om 200cc te drinken😅. Borstvoeding krijgt hij op verzoek, dit dus ook en dan denk ik maar dat ie het nodig zal hebben aks hij vol zit wil hij niet meer, hij laat ook wel eens wat staan.

één jaar geleden

Vraag voor de mama’s van baby’s die rond 21u de nacht in gaan: hoe laat doen jullie baby’s heb laatste slaapje voor de nacht? En hoe lang is die meestal?

één jaar geleden

Reactie op Poppybloem

Vraag voor de mama’s van baby’s die rond 21u de nacht in gaan: hoe laat doe ...
Vaak rond 19u nog een half uurtje ofzo op een van ons en dan daarna rond 21.30u met ons naar bed en dan valt ze vaak aan de borst in slaap. Kan dr zo wegleggen en vaak komt ze dan rond 4u weer, soms eerder, soms later.

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Zeker weten dat je goed hebt gemeten? Misschien lekker even in badje of dou ...
Toch een loedermoeder🙈 Ik had wat niet goed gedaan haha. Oeps. 37.9. Dat klopt meer. Ik denk dat er een tandje komt. Verhoging, rode wangen en poep tot hoog in de rug

één jaar geleden

Reactie op KimRu

Toch een loedermoeder🙈 Ik had wat niet goed gedaan haha. Oeps. 37.9. Dat k ...
😆🙈 arm schaapje, succes ermee!

één jaar geleden

Reactie op KimRu

Kom net thuis en mijn moeder die opgepast heeft vond Luuk wat warm aanvoele ...
Ik heb toevallig over hetzelfde bij de Hap aan de lijn gehangen net. Mijn meisje heeft een temperatuur van 35.2 na vaccinaties gister. Pas onder de 35 wordt het zorgelijk zeggen ze. Zo lang ze niet echt ziek wordt of zicht anders gaat gedragen is er niks aan de hand is mij net verteld

één jaar geleden

Reactie op KimRu

Toch een loedermoeder🙈 Ik had wat niet goed gedaan haha. Oeps. 37.9. Dat k ...
O ik lees dit pas nadat ik reageerde op je eerdere bericht 🤣

één jaar geleden

Zijn jullie kindjes ook intens verdrietig wanneer ze hun speeltje uit hun handen laten vallen?😅

één jaar geleden

Ik heb een zakje afgekolfde moedermelk in de koelkast staan die ik gister avond vergeten ben in de vriezer te stoppen. Mag dit nog of kan ik het beter niet meer invriezen ?