23 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Voor ons zeiden ze max 8 uur tussenlaten. Maar we zijn al blij als ze 4 uur tussen de voedingen laat 🤣. Hoelaat is de laatste voor de nacht en dan de 1e weer? Als voor jullie ook 8 uur geldt zou ik (afhankelijk van welke tijden jullie prettig vinden) bijvoorbeeld proberen de laatste om 23 uur te geven en dan 1e om 7 uur.

3 jaar geleden

Max 8u was ook bij ons het advies en dus braaf gedaan. Laatste rond 20u, eerste 8u. Wekken voor laatste voeding na die van 20u (bv om 23.30u) pikt ze niet...

3 jaar geleden

Hier slaapt hij van 23:30 tot 10:00. Normaal wordt hij dan uit zichzelf wakker, zo niet wekken we hem. Je mag er maximaal 12u tussen laten maar we vinden 10 a 11 uur lang zat 😉

3 jaar geleden

Bij ons laatste fles tussen 23.00 en 00.00 en dan slaapt ze door tot 7.00-8.00

3 jaar geleden

Lekker, maar zou dezelfde twijfels hebben. Ik had haar denk ik ook een keer gewekt. Fijn dat ze het zo goed doen. Mijn dochter houdt er max 5 uur maar tussen en daarna gelijk aan de boob.

3 jaar geleden

Als je maar aan minstens 6 voedingen per dag komt (bv)

3 jaar geleden

Mijn zoontje laat er ook 12 uur tussen; gisteren 18 tot 6 geslapen en vannacht 19.30 tot 07.30 's Avonds ligt hij zo lekker te slapen dat ik het zielig vind om hem wakker te maken en hij meldt zich vanzelf als hij honger heeft denk ik. Smorgens drinkt hij wel wat langer na zo'n lange nacht dus ik denk dat hij het wel inhaalt

3 jaar geleden

Hier zit er ook zo 10 uur tussen de voeding 's nachts.. Laatste keer bv is om 19.30 en dan komt ze beetje wisselend tussen 5u en 7u.. Laat haar nu gewoon doorslapen.. Ze meld zich 's ochtends keurig en overdag komen we wel op 6 voedingen, wel drinkt ze langer bij de 1ste keer aanleggen, dus neem aan dat ze dan even bijtankt😜☺️

3 jaar geleden

Als ze goed groeit, laten doen en genieten! Bij ons eerste kindje hebben we ons ook laten leiden door de richtlijnen van aantal voedingen en aantal uren slaap. We zijn geëindigd met een echte huilbaby... Dat krijg je niet meer teruggedraaid. Mijn vroedvrouw nu stelt het ritme van de baby voorop. Bij een gezonde baby die goed aankomt raadt ze aan niet te wekken tussendoor. Ons zoontje sliep met 1 week oud soms al 7u aan een stuk. Supereng als mama maar niets mis mee. Zet des noods je wekker om tussendoor toch even te gaan kijken. Dan ben je zelf meer gerust.

3 jaar geleden

Die van mij krijgt om 22:30 ongeveer de laatste voeding en tegen 8 uur meld hij zich weer. Ik maak hem zeker niet wakker, van goed slapen groeien ze ook goed.

3 jaar geleden

Als ze blij is, goed groeit etc.. gewoon lekker laten slapen! Ik sliep volgens mn moeder ook met 8 weken 12 uur aan stuk. Niks mee geleden 😅

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt om 22.00 uur laatste fles en dan word ze rond 7.30 uur wakker

3 jaar geleden

Ik zou dit navragen bij het CB. Onze jongen was de eerste weken te zwak om zichzelf te kunnen melden bij honger dus hem moesten we iedere 3 uur wakker maken. Toen hij 5 weken oud was zei de arts tijdens het consult bij het CB dat we nu een sterke jongen hebben die zich eg wel meld. En inderdaad, hij melde zich om 06:00! Nu hij 9 weken is krijgt hij rond 23:00 De laatste fles en wordt tussen 06:30 En 08:00 wakker

3 jaar geleden

Mijn dochter van 7 weken slaapt nu de laatste nachten ook steeds langer. Gisterenavond om 19h30 laatste keer voeding (bv) en kreeg ze niet wakker voor haar nachtvoeding. Nu net om 6h uit voorzorg wakker gemaakt om te eten, maar nog geen 5 min gedronken en terug in slaap...maak me ook zorgen

3 jaar geleden

Ik heb deze vraag donderdag bij CB gesteld en ze gaven aan dat zs vanaf 8 weken niet meer gewekt hoeven worden voor een avondvoeding

3 jaar geleden

Oh wat klinkt dat heerlijk. Hier nog steeds een dame die in de nacht minimaal 1 keer komt. Ik geef ook bv maar ben overdag aan het afbouwen zodat ik straks niet hoef te kolven. Om een keer een nachtje door te kunnen slapen heeft mijn vriend vannacht en flesje gemaakt. Super fijn, alleen zit ik nu al een half uur beneden om te kolven want de borsten deden zo'n pijn en lekten door de zoogcompressen heen 😅 dit schiet zn doel wel voorbij. Hoe doen jullie dat als de kleine er zelf zoveel tijd tussen laat?

3 jaar geleden

Mijn dochter is 7 weken en slaapt van 23.10 tot ongeveer 06.30. Ik hoef haar niet te wekken. Dit had met het gewicht en de groei te maken. Ik heb begrepen als de baby te weinig weegt ze dan wakker gemaakt moeten worden. Dus dat het per baby verschilt. Als je twijfelt gewoon even cb bellen.

3 jaar geleden

Mijn nachten zijn nog afwisselend. Vandaag was het van 20.00 tot 03.00 tot 07.00 daar ben ik blij mee 😊 maar het is afwachten wat het morgen geeft. Ik maak tussendoor hem niet wakker, hij komt wel als hij honger heeft.

3 jaar geleden

lekker laten slapen! wat een luxe

3 jaar geleden

Reactie op Joycejoyce

Oh wat klinkt dat heerlijk. Hier nog steeds een dame die in de nacht minima ...
Ja dit vraag ik me ook af! Kleine liet er vannacht 6 uur tussen nouuuu m’n borst klapte bijna uit elkaar! Zo is doorslapen voor mij iig niet te doen.. misschien kolven na de laatste avondvoeding? 🤷🏼‍♀️