1179 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Hier ook gemiddeld 7-8 voedingen per dag hoor. Kleine man is nu bijna 2 maa ...
haha ja had ik met 2 maanden ook, we hebben nu weer een sprong denk ik. Normaal slaapt ze ‘s nachts goed, op dit moment is het of 1 keer of wel 5 keer. Complete chaos 🫢

5 maanden geleden

Reactie op Elnouk

ik word zo mega onzeker van al dat gepraat over 6 voedingen per dag rond de ...
Standaard 7 of 8 voedingen (2 maanden oud). In de nacht een langer blokje slaapt en overdag elke 2-2,5 uur! Helemaal prima!

5 maanden geleden

Reactie op hnnh89

Ik heb vandaag een kolfconsult gehad omdat dit nog niet heel soepel ging, d ...
Ik vind het ook belachelijk dat lactatiekundige advies niet in de basisverzekering zit (ik ben aanvullend verzekerd en zelfs dan wordt er niets vergoed). Via de ggd hier in de gemeente ook geen lactatiekundige beschikbaar ik ga dat ook teruggeven bij cb. Heb nu ook een kolfconsult gepland omdat ik door wil gaan met bv, maar als dat kolven niet beter gaat lopen dan kan ik het niet volhouden als ik weer moet gaan werken.

5 maanden geleden

Reactie op Jokia

Ik vind het ook belachelijk dat lactatiekundige advies niet in de basisverz ...
Precies hetzelfde hier. Ik ben best uitgebreid aanvullend verzekerd (voor mijn doen, voor de zwangerschap gedaan) en kreeg eenmalig 75€ vergoed

5 maanden geleden

Reactie op Elnouk

ik word zo mega onzeker van al dat gepraat over 6 voedingen per dag rond de ...
Laat het alsjeblieft los. Mijn advies: kijk naar je kindje en speel in op haar behoefte! We zijn mensen, geen robots. Jij bent mama en voelt goed aan wat ze nodig heeft💗

5 maanden geleden

Even klagen Ik ben enorm dankbaar dat ik zo fijn en gemakkelijk BV kan geven zonder complicaties te hebben zoals spruw of een borstontsteking en ga er nog zeker mee door maar af en toe zou ik… - Ik zou zo graag eens een hele nacht willen doorslapen ipv na 04:30u (z’n nachtvoeding) wakker te liggen. - Ik zou zo graag zonder BH willen slapen, zonder compressen ipv mogelijk doorlekken… gebeurd ‘s nachts vaak - Ik zou zo graag willen dat mn man een volledig moment ‘s nachts over kon nemen maarja useless nipples 😂 - Ik zou zo graag niet willen kolven maar gwn meteen naar bed willen gaan als ik er zin in heb. (Anders overvolle borsten ‘s nachts dus geen optie en dit is meteen de droomvoeding die ik kolf) Herkenbaar?

5 maanden geleden

Reactie op __Nomi

Goedemorgen ☺️ sinds afgelopen week ben ik weer aan het werk. Ik had een fl ...
Ah wat vervelend! Passen de borstschilden goed? (De grote van je tepel kan veranderen). Eventueel kan een kolfconsult helpen. En daarnaast kan het wellicht helpen iets mee te nemen wat ruikt naar je kindje en tijdens het voeden foto’s / filmpjes van hem/haar te kijken. Hopelijk heb je er wat aan..

5 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Even klagen Ik ben enorm dankbaar dat ik zo fijn en gemakkelijk BV kan gev ...
Zeker herkenbaar! Behalve dat ik het iets makkelijker heb want ik hoef niet te kolven in de avond en slaap na de nachtvoeding wel weer goed door. Maar gewoon één keer een nachtje helemaal niet zou zo chill zijn, maarja zo werkt het niet. Wil verder ook absoluut niet stoppen en geniet er ook wel van, maar soms gewoon even niet.

5 maanden geleden

Reactie op hnnh89

Zeker herkenbaar! Behalve dat ik het iets makkelijker heb want ik hoef niet ...
Oh fijn dat je weer goed kan doorslapen na de nachtvoeding! Ja geniet er ook van en het is ook maar zo’n korte periode op een leven dus ga zeker proberen de 6 maanden vol te maken maar soms haha

5 maanden geleden

Reactie op Elnouk

ik word zo mega onzeker van al dat gepraat over 6 voedingen per dag rond de ...
Hier ook veel meer voedingen hoor, zelfde leeftijd baby en volgens mij is dat heel normaal. Het is niet te vergelijken met flesvoeding en daarnaast is iedere baby anders.

5 maanden geleden

Reactie op Elnouk

ik word zo mega onzeker van al dat gepraat over 6 voedingen per dag rond de ...
Hier precies hetzelfde, mijn baby is ook 3 maanden en drinkt echt wel nog 7/8 x op een dag (geef live borstvoeding). Ze groeit goed op zoveel voedingen dus ja, ze zal het wel nodig hebben

5 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Oh fijn dat je weer goed kan doorslapen na de nachtvoeding! Ja geniet er oo ...
Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je tot 6 maanden voeden en niet langer? Omdat ze dan met hapjes kunnen beginnen of gewoon een grens voor jezelf?

5 maanden geleden

Ik ben gestopt met tellen.. Werd daar niet vrolijk van.. ik zit echt op heel veel meer voedingen. Loslaten, niet tellen en niet op de klok kijken helpt mij heel erg! Ik kan wel echt genieten van de borstvoeding (ook al is t soms erg pittig qua slaap en niet weg kunnen)

5 maanden geleden

Reactie op c95

Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je tot 6 maanden voeden en niet ...
Nee helemaal geen stomme vraag hoor! Omdat ik als Thijs 9 maanden is weer nachtdiensten moet gaan draaien en dan volledig over op KV wil zijn, vanaf 6 maanden wil ik dan rustig gaan afbouwen en m’n vriezer voorraad gaan inzetten (ligt al een hoop) en indd omdat hij dan mag beginnen met hapjes en je dan begint met opvolg melk dacht ik dat is dan een mooie overgang. Ik wil minimaal 6 maanden doen omdat je dan de meeste gezondheidsvoordelen hebt als moeder zoals minder kans op borstkanker etc.

5 maanden geleden

Pfff kennen jullie dit: eerste weken heel veel last gehad van lekkende borsten. Ging na 6 weken ongeveer veel beter: geen pads meer nodig, kon weer zonder bh slapen. Gebruikte nog wel vaak de deurbeltechniek wanneer ik de tsr voelde. Nu sinds een kleine week zijn mijn borsten weer helemaal incontinent! Steeds weer alles onder de melk. Na de deurbeltechniek gewoon alsnog alles nat. Vandaag zelfs bij de kapper, begonnen mijn borsten 1u na een voeding plots te lopen, zonder duidelijke aanleiding. Begrijp er niks van! Oh en dan nog dit: mensen die verbaasd zijn dat ik borstvoeding geef: ‘oh, geef jij borstvoeding??’ Of verbaasd zijn dat ik dat ‘nog steeds’ geef na 2 maanden. Truus, ik ben pas net begonnen. Is bv nou nog niet de standaard?

5 maanden geleden

Reactie op MeerieVonk

Pfff kennen jullie dit: eerste weken heel veel last gehad van lekkende bors ...
Ik heb ook nog steeds lekkende borsten na 10 weken 😂. Ik kan ook echt niet zonder BH slapen helaas. Dat zou ik zo graag weer eens willen. Wat een vervelende opmerkingen! Met 2 maanden ben je pas net begonnen en wordt het misschien net allemaal ene stukje makkelijker. Lekker laten praten. Je doet het super goed! Op naar nog heel veel maandjes voeden ❤️

5 maanden geleden

Reactie op MeerieVonk

Pfff kennen jullie dit: eerste weken heel veel last gehad van lekkende bors ...
Nog steeds lekkende borsten hier ✋🏻 Kan wel overdag zonder pads lopen maar als ik weg ga dan doe ik ze wel in. ‘s nachts zitten de pads zo vol dat ik incl voeden wel door 2/3 pads per borst ga. Wanneer m’n TSR begint dan gaat mn borst lekken en vergeet wel eens de deurbel techniek of simpelweg geen zin in en dan moet ik wel echt een compres erin hebben zitten anders is alles nat

5 maanden geleden

Reactie op MeerieVonk

Pfff kennen jullie dit: eerste weken heel veel last gehad van lekkende bors ...
Bij mij begint het nu pas meer te lekker met tsr. Kleine is nu 12 weken. Enne.. bizar hè hoe mensen reageren op het geven van borstvoeding..

5 maanden geleden

Goh wat lastig he, die borsten die maar blijven lekken! Fijn in ieder geval dat ik niet de enige ben. Zal ooit wel weer over gaan? 😬

5 maanden geleden

Reactie op Lola2023

Bij mij begint het nu pas meer te lekker met tsr. Kleine is nu 12 weken. E ...
Ik denk dat het komt omdat veel mensen stoppen om bepaalde redenen en je dus minder vaak hoort (denk ik hoor) dat iemand het langere tijd geeft. Ik heb ook het idee dat minder mensen beginnen aan borstvoeding