1059 Reacties

één jaar geleden

Och meiden. Wat een ellendig nieuws voor DANI4 en DANID. Veel sterkte komende periode! Ik hoop op nog een wonder voor DANID 🙏🏼🍀 Ik ga maandag bellen voor een afspraak voor de NIPT. Het maakt me toch wat onzeker.. pfoe. Het is echt inderdaad heel fijn om hier onze hobbels te kunnen delen. OLIJFJE01 ik denk dat je goed hebt gehandeld. Je hebt gereageerd vanuit je hart, als ik dat zo lees. Dan kun je eigenlijk weinig fout doen, vind ik! SIEMM wat fijn met de goede uitslag!! Inderdaad weer een stapje verder, nu uitkijken naar de 13 weken echo 🍀🙏🏼 En welkom CAITLIN1998 😄 Hier ook mijn eerste zwangerschap! Uitgerekend 1 sept. Veel symptomen (gehad)? Of is het je bespaard gebleven?

één jaar geleden

Reactie op StffvndrMdn

Och meiden. Wat een ellendig nieuws voor DANI4 en DANID. Veel sterkte komen ...
Goedemorgen lieve dames ☀️ Hier weer een mijlpaal gehaald … ik ben vandaag 13 weken en heb dus het tweede trimester gehaald! 🥺 Voelt zo onwerkelijk maar ook zo goed! Ik leef echt van ‘hoogtepunt naar hoogtepunt’ hebben jullie dat ook? Ik heb deze week nl ook al het gevoel dat ik ons kindje voel! 🤩 Niet zo zeer heftige bewegingen maar ik voel het ‘schuiven’ wat ik direct herken van de zwangerschap van onze dochter! Alles bij elkaar groeit het vertrouwen langzaam, hebben jullie dat ook? Nu morgen de NIPT laten prikken en de 13 weken echo nog afwachten! Hopelijk kunnen we allemaal daarna langzaam echt gaan genieten van onze zwangerschappen!🤰🏻 Zijn er hier ook nog dames die zo vreselijk ziek zijn dag in dag uit?

één jaar geleden

Even zeuren hoor.. Dit is mijn tweede zwangerschap, ik heb al een zoon van 16 maanden rondlopen. In mijn eerste zwangerschap heb ik veel last gehad van mijn bekken. Na de zwangerschap was dit helaas ook niet meteen weg. Maar uiteindelijk wel alleen nog last als ik te veel deed. Ik ben nu bijna 12 weken. En heb nu al heel veel pijn in m’n onderrug. Ik moet ook gewoon te vaak mijn zoontje optillen. Ik weet dat dat niet goed is. Maar ik kan hem ook niet midden op straat laten staan of zeggen dat ie zelf maar de trap af moet. Ik hou m’n hart vast voor de komende 28 weken 😩 Gelukkig dinsdag naar bekken fysio hopelijk kan die wat verlichting bieden. Want dit is nu al niet echt leuk meer.

één jaar geleden

Reactie op StffvndrMdn

Och meiden. Wat een ellendig nieuws voor DANI4 en DANID. Veel sterkte komen ...
Wat leuk! Ik dacht eerst de misselijkheidstrein te hebben gemist maar bij 8weken kwam die toch nog voorbij. Dat maakt ontbijten heel lastig, krijg bijna niets naar binnen en zit regelmatig bij de wc. Voor de rest erg vermoeid en mijn hart gaat tekeer waardoor ik vaak, zelfs in rust, buiten adem ben. In het begin erg pijnlijke borsten gehad maar daar nu al geen last meer van.

één jaar geleden

Reactie op sophje88

Even zeuren hoor.. Dit is mijn tweede zwangerschap, ik heb al een zoon van ...
Vervelend zeg! Ik heb hier ook wel last van gehad en nu voel ik het ook als ik teveel doe. Ook een dochter van 16 maanden rond lopen dus het is een herkenbaar probleem. De fysio heeft tips gegeven hoe ik haar het beste kan optillen. Je kan de bekkenfysio er naar vragen. Ook proberen we nu binnen al te oefenen in het zelf meelopen ipv voor elk wissewasje op getild te willen worden en aan de hand mee lopen. Ook oefenen we op het krukje/trap te gaan staan zodat je minder diep hoeft te bukken.

één jaar geleden

Reactie op sophje88

Even zeuren hoor.. Dit is mijn tweede zwangerschap, ik heb al een zoon van ...
Hier inderdaad ook aan het nadenken om zo veel mogelijk tillen te vermijden. Mijn dochter is nu 2 en een half dus kan al wel zelf de trap op en af, maar bijvoorbeeld op de commode tillen wordt nu echt te zwaar, dan maar met een krukje ernaast zelf laten klimmen🤷🏼‍♀️.

één jaar geleden

Reactie op Siemm

Hier inderdaad ook aan het nadenken om zo veel mogelijk tillen te vermijden ...
Ik heb ook een krukje maar hij wil daar niet op, dus dat wordt dan steeds zo’n gebed zonder eind waarbij ik ook hele tijd krom sta. Wat ook niet best is voor m’n rug. Dus dan til ik hem maar snel erop.

één jaar geleden

Reactie op Caitlin1998

Wat leuk! Ik dacht eerst de misselijkheidstrein te hebben gemist maar bij 8 ...
Vermoeidheid heb ik ook nog steeds. Zo ben ik afgelopen vrijdag naar de negenmaanden beurs geweest. Rond 10u weg en rond 22u thuis. Dat heb ik de zaterdag mogen bekopen. Vrijdagavond leek wel alsof ik m’n eerste harde buik had, het stond erg op spanning. Zelfs vandaag heb ik de “naweeën” er nog van. Dit kwam er ook nog bij dat mijn man gisteren naar de Carnavalsfestival is geweest en zondagochtend pas thuis kwam. Om half 1 was het hier de carnavalsoptocht, waarbij ik mezelf bij elkaar heb geraapt. En later de middag weer helemaal klaar was, terwijl hij gezellig in de kroeg is beland. (Kleine irritatiepunt, terwijl ik hem die gezelligheid wel gun. Maar tegelijkertijd heb ik hem eigenlijk ook hier nodig) Haha over “zeuren” gesproken @SOPHJE88 Ik hoop dat de fysio wat voor je kan betekenen! Maar goed! Ik hoop dat je snel weer in de ochtend wat kunt eten 😊! @CAITHLIN1998 Ik duik in elk geval gauw m’n bed in, Welterusten allemaal 😘

één jaar geleden

Wat een leuke topic, 4 sept uitgerekend, zwanger van onze 2e (weet alleen niet hoe ik dat toevoeg in m'n profiel) ons zoontje van 4 is net een maand begonnen op de basisschool! - Wederom niet gekozen voor een nipt en volgende week de 13wkn echo. - afgelopen vrijdag avond naar de 9maanden beurs geweest en het leek gisteren alsof ik 4dgn niet geslapen had.. was zo kapot! Trusten!

één jaar geleden

Slapen jullie ook zo slecht? Ik merk dat ik vaker wakker ben en veel aan het draaien ben in mijn slaap. Vannacht ook slecht geslapen en nu overvalt me de vermoeidheid.

één jaar geleden

Reactie op AIS97

Slapen jullie ook zo slecht? Ik merk dat ik vaker wakker ben en veel aan he ...
Amai, wat is dat tegenwoordig. Alle uren van de klok zie in passeren.. Het slecht slapen begint vanaf nu al precies🙈 en niet vanaf de laatste maanden/ of bij geboorte

één jaar geleden

Nouuuuu echt hè, ik vind de nachten al weken een verschikking 😕 Steeds wakker, elke twee uur plassen, heftig dromen, zweten doordat het te warm is en niet meer lekker kunnen liggen! Wordt gewoon iedere ochtend ‘moe’ wakker! En idd … waarschijnlijk blijft dit nu nog wel ruim een jaar pittig! Ik heb zojuist de NIPT laten prikken (en alle andere 12 weken zwanger bloed buisjes 🤭) Had bedacht dat ik het wel trok tot 11 uur nuchter blijven en lekker drie kwartier heen fietsen na het ziekenhuis … Nou mijn maag was zo enorm aan het knorren en de Verpleegkundige zei al: goh wel knap dat je zo lang nuchter bent gebleven! Ik trots knikken ja vind ik ook om vervolgens in flinke pas richting het ziekenhuis restaurant te gaan en daar heerlijk heb genoten van een broodje gezond en een stukje appeltaart 🤣

één jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Nouuuuu echt hè, ik vind de nachten al weken een verschikking 😕 Steeds wak ...
Oh joh. Ik hoefde niet nuchter te prikken....

één jaar geleden

Oooo die dromen 🙈 Het voelt alsof ik in de nacht een leven heb en overdag een ander leven. Ik herinner me ook continue vaag dat er een andere “realiteit” is alleen besef ik snachts niet meer dat m’n overdag realiteit m’n echte leven is zo levendig zijn m’n dromen 😂

één jaar geleden

Oooo die dromen 🙈 Het voelt alsof ik in de nacht een leven heb en overdag ...
JAAAAA dit heb ik dus pcies hetzelfde! Ik maak in de nacht zoveel mee dat ik soms overdag wel eens denk, leid ik een dubbel leven ofzo?! Het voelt zo ‘echt’ maar gelukkig zitten er vaak plot twisten in mijn droom waardoor ik lachend weer denk: blij dat ik overdag ook een leven heb 🤣 @Joycem85, glucose is toch altijd nuchter prikken? Als het goed is moeten alle zwangere dat rond de 12 weken …

één jaar geleden

Hebben ze niks over gezegd. Ik heb vorige week 15.45 nipt laten testen en ook meteen de overige bloedprik dingen van 12 weken. Was geen enkel probleem.🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Suusepuus

JAAAAA dit heb ik dus pcies hetzelfde! Ik maak in de nacht zoveel mee dat i ...
Omdat ik de nipt niet wilde en in oktober bloedarmoede had mocht ik met 8 weken al bloedprikken. Ik hoefde ook niet nuchter te zijn… 🥰

één jaar geleden

bloedgroep resus-D-factor resus-C-factor antistoffen tegen rode bloedcellen ijzergehalte of hemoglobine glucosewaarde niet nuchter lues of syfilis hepatitis B hiv Dit prikken ze inderdaad, had het even opgezocht! Maar jullie hebben dus gelijk! Vraag me dan wel af waarom de verloskundige en de verpleegkundige vandaag vroegen of ik nuchter was! Had dus blijkbaar niet gehoeven?! Nou goed, het is nu al geprikt dus zal wel goed zijn! Dank voor jullie antwoord lieve dames! 🤗

één jaar geleden

Reactie op Victorieneke

Amai, wat is dat tegenwoordig. Alle uren van de klok zie in passeren.. Het ...
Precies dit haha En de verloskundige maar zeggen, geniet nu nog maar van het vele slapen dat is straks wel anders.. nou begint inderdaad nu al😶😂

één jaar geleden

Reactie op Suusepuus

bloedgroep resus-D-factor resus-C-factor antistoffen tegen rode bloedcellen ...
Ja beetje zonde haha.. ach heb je het stukje appeltaart extra verdiend 😉