1151 Reacties

10 maanden geleden

Nog meer kindjes die hun eigen haar opeten? Onze meid doet meerdere keren plukken haar in haar mond (evt. met tut erbij). Kan ze dan gerust een half uur mee blijven zitten. Liefst trekt ze mijn haar ook nog uit om vervolgens in haar mond te stoppen 😳 Iedere keer weer een worsteling daarmee als ik haar in slaap moet helpen en ze weer aan m'n haar loopt te plukken 🤕

10 maanden geleden

Reactie op Juran

Nog meer kindjes die hun eigen haar opeten? Onze meid doet meerdere keren p ...
Ik heb dan een zoon, maar mama's lange haar inclusief ketting moet mijn mond in... Nu ik er over nadenk, alles wat hij heeft moet mijn mond in, blokjes, ballen, afstandsbediening, zijn eten

10 maanden geleden

Zijn er nog meer kindjes waar het slapen ‘ s nachts nogsteeds echt gewoon ontzettend kut gaat? Hier ging het het eerste half jaar echt perfect, maar sinds januari is het slecht of dramatisch slecht. Jullie raden vast wel dat we nu in fase dramatisch slecht zitten 😅. Voor 00:00 is hij al 5x wakker. En daarna nog elke 30-45 minuten. Omdat het eigenlijk gewoon altijd ruk is kan ik ook niet meer achterhalen of het regressie is of gewoon iets anders. Bij opa en oma heeft hij dit weekend namelijk ook 2 nachten prima geslapen. En vannacht thuis was het weer drama. Geen idee waar hem dat dan in zit. We merken sowieso wel dat hij ons behoorlijk aan het testen is, hij stelt zich echt aan bij ons (en veel minder bij opa en oma bijvoorbeeld). We hebben morgen een afspraak bij een osteopaat, maar heb eigenlijk niet echt het idee dat het zoiets is. En dan hebben we het nog niet gehad over het avondeten, want dat heeft hij ook al 2 maanden niet op. Op geen enkele manier wil hij iets eten. Ik ben er ff helemaal klaar mee. Wat was mijn korte vraag ook alweer😂 oja nog andere kindjes die zo slecht slapen of eten?

10 maanden geleden

Hoe beschermen jullie, naast insmeren, de beentjes tegen de zon in de kinderwagen? Hier zit ze redelijk in de schaduw maar haar benen pakken net de zon

10 maanden geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Hoe beschermen jullie, naast insmeren, de beentjes tegen de zon in de kinde ...
Ik leg wel eens een witte hydrofiele doek over de beentjes. Als hij die eraf trapt hang ik hem ook wel eens op over die beugel die ze kunnen vasthouden

10 maanden geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Hoe beschermen jullie, naast insmeren, de beentjes tegen de zon in de kinde ...
Ik doe soms juist een dun lang broekje aan om te beschermen!

10 maanden geleden

Reactie op Anne89.

Zijn er nog meer kindjes waar het slapen ‘ s nachts nogsteeds echt gewoon o ...
Wat pittig voor jullie! Dat is wel heel erg vaak wakker zeg. Hier is het ook nog steeds niet echt geweldig maar niet te vergelijken met jullie. Maar ik verlang wel naar een nacht doorslapen. Ik heb laatst zelfs een wichelroedeloper thuis gehad. Je gaat toch maar dingen proberen. Helaas: niks geholpen, wel 100 euro lichter.

10 maanden geleden

Reactie op Anne89.

Zijn er nog meer kindjes waar het slapen ‘ s nachts nogsteeds echt gewoon o ...
Oh dit hebben wij ook gehad sinds zijn 2e week was t ook de 2/3uur wakker en sinds 4e maand elke 30/45 min. Goede nacht was dan 2 uur of er uur er tussen. Bij ons werd t bij 12 maanden iets beter en veel beter sinds hij geholpen is aan zijn neus amandelen en buisjes in de oren. Denk dat er toch iets is als ze altijd zo snel weer wakker zijn.. maja kan zo veel zijn je probeert alles, dat herken ik. Ik hoop voor jullie dat het binnenkort beter gaat! Zo zwaar zulke erge gebroken nachten :(

10 maanden geleden

Reactie op KimRu

Wat pittig voor jullie! Dat is wel heel erg vaak wakker zeg. Hier is het oo ...
Ja zo erg is het ‘gelukkig’ meestal maar een aantal nachten na elkaar en dan gaan we weer terug naar 4x per nacht ofzo. Maar ik snap dus heeeeelemaal dat je van alles gaat proberen 😴 jammer van die € 100 🙈 op naar het volgende

10 maanden geleden

Reactie op Annettee10-06

Oh dit hebben wij ook gehad sinds zijn 2e week was t ook de 2/3uur wakker e ...
Ik had ook gehoopt dat het zo rond de 12 maanden wat beter zou worden op een of andere manier haha 😂 lekker naïef. Merkte je verder ook klachten van z’n oren? Wij zijn pas bij KNO arts geweest maar die ziet wel dat het een klein beetje rood is maar op een manier dat ze bij zoveel kindjes zien en dat dat eigenlijk niet eens pijn zou kunnen veroorzaken.

10 maanden geleden

Reactie op Anne89.

Ik had ook gehoopt dat het zo rond de 12 maanden wat beter zou worden op ee ...
In het begin niet, behalve aan de oren zitten en huilen/mopper bij t neerleggen. Maar dacht altijd dat t er bij hoorde of vermoeiheid, tanden etc was. Later kreeg hij ook regelmatig koorts erbij. Ik had op gegeven moment de hoop maar op gegeven en t geaccepteerd, gaf me veel meer rust🙈

9 maanden geleden

Meer kindjes die wel los kúnnen lopen, maar het na een paar keer doen er opeens mee stoppen? Leia lijkt gewoon niet meer te willen. Als we er een spelletje van maken kan ze het prima, gister ook zelf door dr kamertje maar ze valt snel terug in kruipen. Als ze aan de hand loopt en ik laat los dan gaat ze meteen zitten en kruipt verder 😅

9 maanden geleden

Reactie op Chef Lissocat

Meer kindjes die wel los kúnnen lopen, maar het na een paar keer doen er op ...
Was hier ook zo! Hij ging zelfs 2/3 weken gewoon weigeren lopen en alles kruipen. Maar sinds een week heeft hij t lopen weer door en is t alleeeeeen maar stappen haha.

9 maanden geleden

Reactie op lauralala

Was hier ook zo! Hij ging zelfs 2/3 weken gewoon weigeren lopen en alles ...
Zo raar, pas deed ze het hartstikke goed, ze kan ook echt al heel lang langs iets of aan de hand lopen maar los, ho maar even weer 🤦‍♀️😬

9 maanden geleden

Reactie op Chef Lissocat

Meer kindjes die wel los kúnnen lopen, maar het na een paar keer doen er op ...
Dit deed Ivar aan het begin ook enorm veel. Is een stukje zelfvertrouwen opbouwen volgens mij

9 maanden geleden

Hoe gingen jullie kindjes los staan? Proberen ze dat uit zichzelf of ging je het stimuleren? Ik laat hem nu soms los als hij staat, maar hij ziet het als een spelletje en laat zich lachend neerploffen🤣

9 maanden geleden

Hoe gingen jullie kindjes los staan? Proberen ze dat uit zichzelf of ging j ...
Ik zei een keer voor de grap: kan jij al los staan? En opeens gingen die handen in de lucht en stond hij los haha. Wij super enthousiast, hij super trots. En daarna is hij uren gaan oefenen😅 Hij is altijd zo trots op zichzelf als hij wat nieuws kan dat hij dan niets anders meer wil doen

9 maanden geleden

Hoe gingen jullie kindjes los staan? Proberen ze dat uit zichzelf of ging j ...
Ze deed het uit zichzelf... ineens handjes in de lucht. Nu als we het vragen, dan doet ze het ook. En is ze zelf druk aan het oefenen met tot staan komen zonder steun in omgeving. Dat lukt nu ook goed 😊

9 maanden geleden

Hebben jullie 1 of 2 autostoeltjes? Bij ons wisselt het vaak: de een brengt haar weg en de ander haalt haar op. De maxi-cosi halen we zo uit de auto en laten we achter bij oma of het kdv. Nu lijkt het mij praktischer om twee stoeltjes te hebben (maarja.. kost natuurlijk meer) en m'n vriend lijkt 1 prima en die dan telkens van auto wisselen. Wat is jullie ervaring?

9 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Hebben jullie 1 of 2 autostoeltjes? Bij ons wisselt het vaak: de een brengt ...
Zodra we afscheid moesten nemen van de maxicosi meteen in beide auto’s een stoeltje gezet. Van auto wisselen is niet handig en soms is de een onderweg en heeft die net t stoeltje niet ofzo..